حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۴۰
شناسه : 37738

شورای عالی استاندارد در جلسه مورخ ۱۳۹۰/۱۲/۲۳‏ کمیسیون امور زیر بنایی، صنعت و محیط زیست، بنا به پیشنهاد شماره ۷۳۸۹۴ مورخ ۱۳۹۰/۹/۲۷ ‏وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد بندهای (۲‏) و (۱۳) ماده (۲۰‏) قانون اصلاح قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران – مصوب ۱۳۷۱ – ، آیین نامه شورای […]

پ
پ

شورای عالی استاندارد در جلسه مورخ ۱۳۹۰/۱۲/۲۳‏ کمیسیون امور زیر بنایی، صنعت و محیط زیست، بنا به پیشنهاد شماره ۷۳۸۹۴ مورخ ۱۳۹۰/۹/۲۷ ‏وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد بندهای (۲‏) و (۱۳) ماده (۲۰‏) قانون اصلاح قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران – مصوب ۱۳۷۱ – ، آیین نامه شورای هماهنگی کدکس غذایی ایران را به شرح ‏زیر تصویب نمود:

آیین نامه تشکیل شورای هماهنگی کدکس غذایی ایران
مصوب 1390,12,23

ماده ۱– به منظور حفظ منافع بهداشتی،ایمنی و حمایت از سلامت مصرف کنندگان و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی مواد غذایی، آیین نامه شورای هماهنگی کدکس غذایی ایران که در آیین نامه شورا نامیده می شود، با عضویت معاون ذیربط وزارتخانه های جهاد کشاورزی،بهداشت،درمان و آموزش پزشکی (رییس سازمان غذا و دارو)،صنعت،معدن و تجارت،علوم،تحقیقات و فناوری و رییس سازمان ملی استاندارد ایران (رییس شورا) تشکیل می شود.

تبصره ۱– دبیرخانه شورا در سازمان ملی استاندارد می باشد.

تبصره ۲– شورا حداقل سالی یکبار تشکیل جلسه می دهد.

تبصره ۳– شورا می تواند بنا به پیشنهاد رییس سازمان ملی استاندارد ایران از وزارتخانه ها و سازمانها و تشکلهای ذیربط حسب مورد و بدون حق رأی دعوت نماید.

تبصره ۴– جلسات شورا با حضور حداقل سه نفر از اعضا رسمیت می یابد و تصمیمات آن با رأی اکثریت مطلق اعضای شورا معتبر خواهد بود.

ماده ۲– وظایف شورای هماهنگی کدکس غذایی ایران به شرح زیر می باشد:
الف- تعیین کمیته ها و کارگروه های تصمیم سازی مربوط،خط مشی و ترکیب اعضای آنها.
ب- تصویب دستورالعمل های نحوه تشکیل و اتخاذ تصمیم در کمیته ها و کارگروه های تصمیم سازی.
ج- تصمیم گیری در زمینه پیشنهادات و موضوعات ارایه شده از سوی کمیته ها و کارگروه های تصمیم سازی.
د- تصویب برنامه برگزاری اجلاسهای بین المللی.
ھ – بازنگری و پیشنهاد اصلاح آیین نامه کدکس غذایی ایران.
و- همکاری و ارتباط منظم با سازمان بین المللی ذیربط در تدوین استانداردهای جهانی مواد غذایی.
ز- همکاری در اجرای بهینه استانداردهای مواد غذایی و ارتقای آنها با رویکرد حفظ سلامت و امنیت غذایی مصرف کنندگان و افزایش کیفیت تولید و صادرات فرآورده های کشاورزی و غذایی و تسهیل در تجارت جهانی مواد غذایی.

ماده ۳– اعتبارات مورد نیاز برای اجرای مفاد این آیین نامه به عهده سازمان ملی استاندارد ایران بوده و بر اساس آن،اعتبارات لازم را در بودجه سالیانه خود پیش بینی می نماید.

ماده ۴– این آیین نامه جایگزین دستورالعمل شورای هماهنگی کدکس غذایی ایران مصوب یکصدمین اجلاس شورای عالی استاندارد مورخ ۱۳۸۰/۲/۱۲ می شود.

محمدرضا رحیمی
معاون اول رییس جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.