حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
شناسه : 43765

به گزارش حقوق 24: “سامانه الکترونیکی ثنا: قوه قضائیه به‌وسیله این پلتفرم ابلاغ دعاوی را تغییر داده است. طبق قوانین فعلی، طرفین موظفند پیش از طرح دعوا در دستگاه قضائی، در سامانه ثبت نام کنند. این سیستم به‌جای ارسال کاغذی، اوراق قضایی را الکترونیکی ابلاغ می‌کند. آدرس: www.adliran.ir. با احراز هویت، افراد از جزئیات دعاوی […]

پ
پ

به گزارش حقوق 24: “سامانه الکترونیکی ثنا: قوه قضائیه به‌وسیله این پلتفرم ابلاغ دعاوی را تغییر داده است. طبق قوانین فعلی، طرفین موظفند پیش از طرح دعوا در دستگاه قضائی، در سامانه ثبت نام کنند. این سیستم به‌جای ارسال کاغذی، اوراق قضایی را الکترونیکی ابلاغ می‌کند. آدرس: www.adliran.ir. با احراز هویت، افراد از جزئیات دعاوی خود با پیامک‌های سامانه باخبر می‌شوند. سامانه عدل ایران نیز خدماتی از جمله گواهی سوءپیشینه، نوبت قضائی و ابلاغ الکترونیکی را ارائه می‌کند.”

سامانه الکترونیکی ثنا چیست؟

سامانه ثنا، یک پلتفرم توسعه یافته توسط قوه قضائیه، که از سال ۱۳۹۵ به‌طور رسمی به‌کار گرفته شده است، معرفی می‌گردد. طبق مقررات فعلی، هر شخصی که قصد دارد درخواست یا ادعاهای حقوقی، جزایی یا خانوادگی خود را مطرح کند، ملزم است که قبل از آغاز مراحل قانونی، در سامانه ثبت نام کند. واژه “ثنا” مخفف “ثبت نام الکترونیک” است. پیش از این، دستورخواست‌ها و اوراق قانونی به صورت دستی به آدرس محل اقامت خوانده یا متهم ارسال می‌شد، اما با اجرای سامانه ثنا، همه این اوراق به صورت الکترونیکی به طرفین ابلاغ می‌شود. این مقاله به تفصیل به مسائل مرتبط با روند ثبت نام در سامانه ثنا و نحوه استفاده از آن برای دستیابی به ابلاغیه‌های دادگاهی می‌پردازد.

معرفی سامانه الکترونیکی ثنا

سامانه ثنا با هدف تسهیل فرآیند ارائه دعاوی و همچنین اطلاع‌رسانی به افراد در مواجهه با دعاوی به‌کار گرفته شده است. افرادی که می‌خواهند دعوایی را مطرح کنند و یا در برابر دعاوی قرار گرفته‌اند، در صورتی که در سامانه ثبت نام کرده باشند، از طریق پیامک‌های ارسالی توسط سامانه ثنا، بلافاصله با جزئیات دعوایشان آگاه می‌شوند. آدرس سامانه ثنا: www.adliran.ir

همان‌طور که گفته شد، با ایجاد سامانه ثنا، نیاز به ارسال کاغذی برای ابلاغ دعاوی کاهش یافته و همه ابلاغیه‌های دادگاه به صورت الکترونیکی در پنل هر طرف درگیر، قرار می‌گیرد. برای ثبت نام در سامانه ثنا، هر شخص باید با داشتن کارت ملی خود به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کند و با وارد کردن اطلاعات شخصی و ثبت امضای الکترونیکی خود در این دفاتر، در سامانه ثبت نام کند. پس از ثبت نام، یک رمز شخصی ده رقمی به فرد اختصاص داده می‌شود. برای ورود به سامانه، فرد باید پس از وارد کردن کد ملی، رمز شخصی را نیز وارد کرده و سپس یک رمز موقت شش‌رقمی به شماره موبایلی که در سامانه ثنا وارد کرده، ارسال می‌شود. اعتبار این رمز موقت ۲۴ ساعت است و با وارد کردن آن، فرد می‌تواند وارد سامانه شده و به ابلاغیه‌ها، اطلاع‌رسانی‌ها و سایر خدمات دسترسی داشته باشد.

سامانه عدل ایران به‌عنوان یک پلتفرم متعدد خدماتی شامل اخذ گواهی عدم سوء پیشینه، رزرو نوبت قضایی، سامانه وکلا، سامانه کارشناسان رسمی دادگستری، ابلاغ الکترونیکی قضایی و غیره شناخته می‌شود. برای استفاده از این تمامی خدمات، به وب‌سایت adliran.ir مراجعه فرمایید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.