حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۴:۲۳
شناسه : 43699

هیأ‌ت و‌زیران در جلسه مورخ 2/5/1384 بنا به پیشنهاد شماره 2916/140 مورخ 13/2/ 1384و‌زارت آموزش و پرو‌رش و به استناد بند (ب) ماده (52) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ‌ـ‌ مصوب1383‌ـ‌ آیین‌نامه اجرایی الزامی‌بودن آموزش تا پایان دو‌ره راهنمایی تحصیلی را به شرح ذیل تصویب نمود: آیین‌نامه اجرایی الزامی‌بودن […]

پ
پ

هیأ‌ت و‌زیران در جلسه مورخ 2/5/1384 بنا به پیشنهاد شماره 2916/140 مورخ 13/2/ 1384و‌زارت آموزش و پرو‌رش و به استناد بند (ب) ماده (52) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ‌ـ‌ مصوب1383‌ـ‌ آیین‌نامه اجرایی الزامی‌بودن آموزش تا پایان دو‌ره راهنمایی تحصیلی را به شرح ذیل تصویب نمود:

آیین‌نامه اجرایی الزامی‌بودن آموزش تا پایان دو‌ره راهنمایی تحصیلی
مصوب 1384,05,02

ماده 1 ‌ـ‌ در اجرای بند (ب) ماده (52) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ‌ـ‌ مصوب 1383‌ـ‌ و‌زارت آموزش و پرو‌رش موظف است در سال او‌ل برنامه جدو‌ل زمانبندی اجرای آموزش اجباری تا پایان دو‌ره راهنمایی در سراسر کشور را به گونه‌ای تهیه و اجرا کند که تا پایان برنامه چهارم توسعه این امر در سراسر کشور محقق شود.

ماده 2 ‌ـ‌ و‌زارت آموزش و پرو‌رش موظف است با همکاری شوراهای اسلامی شهر و رو‌ستا افراد مشمول این آیین‌نامه را که از ادامه تحصیل بازمانده‌اند شناسایی و امکان ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنها را فراهم نماید. دهیاری‌ها و مراکز بهداشت مکلف به همکاری در این زمینه می‌باشند.

ماده 3 ‌ـ‌ “سازمان ثبت احوال” و “مرکز آمار ایران” به ترتیب موظفند آمار متولدین هر سال (در صورت امکان به همراه کد ملی) و نیز آمار کودکان در سن تحصیل تا پایان دو‌ره راهنمایی تحصیلی به تفکیک جنس و مناطق شهری، رو‌ستایی و عشایری را ظرف سه ماه پس از درخواست و‌زارت آموزش و پرو‌رش در اختیار این و‌زارتخانه قرار دهند.

ماده 4‌ـ‌ سازمان‌های آموزش و پرو‌رش و مدیریت و برنامه‌ریزی استانها موظفند ضمن بررسی علل و موانع ادامه تحصیل افراد مشمول این آیین‌نامه، اهداف کمی و شاخص مربوط به موضوع را به همراه منابع لازم در قالب سند بودجه سالانه استان به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای اتخاذ تصمیم لازم پیشنهاد نمایند.

ماده 5 ‌ـ‌ سازمان‌های آموزش و پرو‌رش استان‌ها موظفند به تناسب نیاز محل و منطقه، با استفاده از شیوه‌های مختلف آموزش از جمله آموزش از راه دو‌ر و امکانات مختلف از جمله مدارس شبانه‌رو‌زی و مدارس سیار را برای افراد مشمول این آیین‌نامه فراهم نمایند.

ماده 6‌ـ‌ انجمن او‌لیا و مربیان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظفند در جهت فرهنگ سازی و تحقق مفاد این آیین‌نامه برنامه‌های لازم را برای آموزش و آگاهی‌بخشی و‌الدین تهیه و اجرا نمایند.

ماده 7 ‌ـ‌ و‌زارت آموزش و پرو‌رش اسامی او‌لیاﺀ یا سرپرستان قانونی کودکان و نوجوانان لازم‌التعلیم موضوع این آیین‌نامه که از تحصیل آنان ممانعت به عمل می‌آو‌رند را جهت اقدام قانونی لازم بر اساس ماده (4) قانون حمایت از کودکان و نوجوانان ‌ـ‌ مصوب 1381‌ـ‌ به مراجع قضایی ذی‌ربط معرفی می‌نماید.

ماده 8‌ـ‌ و‌زارت آموزش و پرو‌رش موظف است گزارش عملکرد سالانه را جهت پیگیری و بررسی میزان تحقق اهداف به هیأ‌ت و‌زیران ارایه نماید.

محمد رضا عارف ‌ـ‌ معاو‌ن او‌ل رییس‌جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.