حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
شناسه : 43465

به گزارش حقوق 24: جهات اعاده دادرسی عبارتند از: ۱. اگر موضوعی که خواهان ادعا می‌کند، به عنوان موضوع حکم مورد نظر دادگاه نباشد. به عنوان نمونه، اگر خواهان از دادگاه درخواست صدور حکم تخلیه کرده و دادگاه، به جز حکم تخلیه، حکمی هم برای پرداخت اجرت‌المثل اعلام کند. ۲. اگر حکم به مقدار بیشتری […]

پ
پ

به گزارش حقوق 24: جهات اعاده دادرسی عبارتند از:

۱. اگر موضوعی که خواهان ادعا می‌کند، به عنوان موضوع حکم مورد نظر دادگاه نباشد. به عنوان نمونه، اگر خواهان از دادگاه درخواست صدور حکم تخلیه کرده و دادگاه، به جز حکم تخلیه، حکمی هم برای پرداخت اجرت‌المثل اعلام کند.

۲. اگر حکم به مقدار بیشتری از درخواست خواهان صادر شده باشد. به عنوان مثال، اگر خواستهٔ خواهان ۱۰ میلیون تومان باشد، اما دادگاه بر اساس نظر کارشناس حکم به پرداخت ۱۵ میلیون تومان خسارت داده باشد. این شرایط در مواقعی اعمال می‌شود که درخواست به پول رایج ایران یا ارز خارجی یا اموال کلانی مرتبط باشد. در اینجا، ارائهٔ حکم مورد درخواست، دلیل اعاده دادرسی را ارائه می‌دهد.

۳. وجود تضاد در مفاد یک حکم به دلیل استفاده از اصول یا مواد متضاد. به‌عنوان نمونه، اگر دادگاه شرطی که در قرارداد وجود دارد را غیرمشروع دانسته و در همین حال، بر اساس ماده ۲۳۷ قانون مدنی، خوانده را به انجام آن شرط ملزم کرده باشد.

۴. اگر حکمی که قبلاً توسط همان دادگاه در مورد همان دعوا و افراد مرتبط صادر شده باشد، با حکم دیگری در تضاد باشد، مگر اینکه مغایرت را به صورت قانونی توجیه کند.

۵. اگر طرف مقابل درخواست کننده اعاده دادرسی از حیله و تقلب استفاده کرده باشد که در حکم دادگاه تأثیر داشته باشد. حیله و تقلب ممکن است متنوع باشند، به‌عنوان نمونه، اگر خواستهٔ خواهان باعث حضور شخصی دیگری در دادگاه شود و او ادعاهای خواهان را تأیید کند.

۶. اگر حکم دادگاه بر اساس اسنادی باشد که پس از صدور حکم، تأیید شود که اسناد جعلی بوده‌اند.

۷. اگر پس از صدور حکم، اسناد و مدارک جدیدی به دست آید که حقانیت درخواست کننده اعاده دادرسی را تأیید کند و ثابت کند که این اسناد و مدارک در طی جلسات محاکمه مخفی بوده‌اند و به درخواست کننده نمایش داده نشده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.