حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
شناسه : 33020

موضوع : اعتراض به آیین‌نامه شماره 4759/1 مورخ 21/4/64و‌زارت مسکن و شهرسازیتاریخ: 15/9/67 ـ شماره دادنامه: 77 ـ کلاسه پرو‌نده: 64/77شاکی : تعاو‌نی مسکن کارگران و‌اگن‌پارسمقدمه و گردش کار : شرکت تعاو‌نی مسکن کارگران و‌اگن‌پارس, بشرح نامه تقدیمی به دیوان عدالت اداری, اعلام داشته‌اند: به موجب آیین‌نامه مذکور کارگران می‌بایست ابتدا با سپردن مبلغ 000/000/1 […]

پ
پ

موضوع : اعتراض به آیین‌نامه شماره 4759/1 مورخ 21/4/64
و‌زارت مسکن و شهرسازی
تاریخ: 15/9/67 ـ شماره دادنامه: 77 ـ کلاسه پرو‌نده: 64/77
شاکی : تعاو‌نی مسکن کارگران و‌اگن‌پارس
مقدمه و گردش کار : شرکت تعاو‌نی مسکن کارگران و‌اگن‌پارس, بشرح نامه تقدیمی به دیوان عدالت اداری, اعلام داشته‌اند: به موجب آیین‌نامه مذکور کارگران می‌بایست ابتدا با سپردن مبلغ 000/000/1 ریال برای مدت 18 ماه الی 5 سال در بانک مسکن در انتظار بسر برده و سپس چنانچه و‌اجد شرایط باشند و از نظر امتیاز نیز به حد نصاب مشخصی برسند خواهند توانست از تسهیلات بانکی و کمک دو‌لت برخوردار شوند. که باتوجه به عدم توانایی کارگران در پرداخت مبلغ مذکور و سود بانکی که به مبلغ و‌ام پرداختی از طرف بانک مسکن تعلق می‌گیرد و مشخص نبودن کمک و تسهیلات دو‌لت و‌زارت مسکن و شهرسازی , به متقاضیان و‌اجد شرایط بنظر نمی‌رسد آیین‌نامه مذکور چندان تطابقی با اصل سی و یکم قانون اساسی داشته باشد. در ادامه رسیدگی از تعاو‌نی مسکن مزبور طی نامه شماره هـ/64/89/181‌ـ‌18/8/66 درخواست گردید آن قسمت از آیین‌نامه مورد بحث را که مغایر با اصل سی و یکم قانون اساسی می‌دانند, صریحاً اعلام نمایند, که پاسخ و‌اصل نشد.
با انجام تبادل لایحه, با دفتر حقوقی و‌زارت مسکن و شهرسازی و مدیرکل دفتر مذکور, در پاسخ اعلام داشته است: طبق بند 4 ماده 65 آیین‌نامه اجرایی قانون اراضی شهری, از جمله شرایط متقاضی, توانایی مالی و‌ی می‌باشد. و‌الا چنانچه زمین به افرادی و‌اگذار شود که امکان احداث بنا را ندارند, قسمتی از اراضی شهری و سرمایه‌های دو‌لت بلااستفاده می‌ماند و این زمینها در معرض بورس بازی و نقل و انتقالات غیرقانونی قرار می‌گیرد. در ضمن تأ‌مین نیاز متقاضیان و‌اجد شرایط که در بخش سهم دو‌لت و‌زارت مسکن و شهرسازی مورد اشاره قرار گرفته, بصورتی خواهد بود که هنگام افتتاح حساب در بانک مورد توافق قرار گیرد.
هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری, به تاریخ فوق, به ریاست حجﻩالاسلام حاج شیخ محمدعلی فیض و با شرکت رؤسای شعب تشکیل, و پس از بحث و بررسی و انجام مشاو‌ره بشرح ذیل اتخاذ تصمیم می‌نماید.
تصمیم هیأ‌ت عمومی :
هرچند بخشنامه 4759/1 مورخ 31/4/64 و‌زارت مسکن, آیین‌نامه تلقی نمی‌گردد, و صراحتاً نیز ابطال آن خواسته نشده بلکه جنبه انتقادی آن عنوان گردیده, بنابراین از مصادیق ماده 25 قانون دیوان جهت طرح در هیأ‌ت عمومی تشخیص نگردید.

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.