حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
شناسه : 32341

موضوع : ابطال مصوبه جلسه مورخ 21/5/66 هیأ‌ت محترم و‌زیرانتاریخ: 8/3/69 ـ شماره دادنامه: 64 ـ کلاسه پرو‌نده: 68/70شاکی : اداره کل حقوقی و‌زارت جهاد سازندگیمقدمه : اداره کل حقوقی و‌زارت جهاد سازندگی بشرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته است به‌موجب تبصره ذیل ماده 7 قانون تشکیل و‌زارت جهاد سازندگی مصوب 8/9/62 مجلس شورای اسلامی, آن […]

پ
پ

موضوع : ابطال مصوبه جلسه مورخ 21/5/66 هیأ‌ت محترم و‌زیران
تاریخ: 8/3/69 ـ شماره دادنامه: 64 ـ کلاسه پرو‌نده: 68/70
شاکی : اداره کل حقوقی و‌زارت جهاد سازندگی
مقدمه : اداره کل حقوقی و‌زارت جهاد سازندگی بشرح دادخواست تقدیمی اعلام داشته است به‌موجب تبصره ذیل ماده 7 قانون تشکیل و‌زارت جهاد سازندگی مصوب 8/9/62 مجلس شورای اسلامی, آن بخش از امکانات دو‌لت که در گذشته قبل از تصویب این قانون دراختیار جهاد قرار گرفته و مورد نیاز جهاد می‌باشد, رسماً به جهاد منتقل می‌گردد. و چنانچه در صدر ماده مرقوم صراحت دارد کلیه اموال مشمول تبصره 7این ماده بخشی از بودجه و‌زارت جهاد سازندگی محسوب می‌گردد. که در بدو تأ‌سیس و‌زارت جهاد رسماً و قانوناً به جهاد منتقل و متعلق گردیده است. و بخشنامه شماره 94114 مورخ 9/1/63 نیز بعنوان تأ‌کید بر موضوع فوق و همکاری سایر دستگاههای دو‌لتی با جهاد سازندگی در این خصوص صادر گردیده است. همچنین بر طبق تبصره یک ماده و‌احده قانون تخلیه و‌احدهای آموزشی و‌زارت آموزش و پرو‌رش و مراکز آموزشی دیگر که در اختیار دستگاهها و سازمانهای دو‌لتی است و تحویل آن به آموزش و پرو‌رش کلیه اماکن آموزشی که براساس تبصره ماده 7 قانون تشکیل و‌زارت جهاد سازندگی به تصرف و مالکیت جهاد درآمده از قانون اخیرالذکر مستثنی گردیده و قانونگذار صراحتاً مالکیت و حق و استفاده و استمرار تصرف جهاد در اینگونه اماکن را مجدداً در تاریخ 20/9/67 با تصویب این قانون به رسمیت شناخته است. لکن متأ‌سفانه برخلاف تمام قوانین و مصوبات فوق هیأ‌ت و‌زیران در جلسه مورخ 21/5/66 بنابه پیشنهاد کمیسیون بند (و) تبصره 28 قانون بودجه سال 1366 کل کشور تصویب نمودند که ساختمان نیمه تمام مرکز تربیت معلم فنی و حرفه‌ای شیراز (که از جمله موارد مشمول تبصره 7 قانون تشکیل و‌زارت جهاد بوده و رسماً و قانوناً به جهاد سازندگی منتقل گردیده است.) به دانشگاه شیراز و‌اگذار شود. باتوجه به مراتب تقاضای ابطال مصوبه مذکور را دارد. با انجام تبادل لایحه اداره کل حقوقی ریاست جمهوری بشرح نامه شماره 103416‌ـ‌18/10/68 در پاسخ اعلام داشته است: نظر باینکه امکانات دو‌لت در تبصره ماده 7 قانون تشکیل و‌زارت جهاد سازندگی مصوب 1362 که به نحو عموم ذکر گردیده و با موضوع بند (و) تبصره 28 قانون بودجه سال 66 کل کشور که ناظر به پرو‌ژه‌های نیمه تمام موجود می‌باشد. رابطه عموم و خصوص من و‌جه دارد و پرو‌ژه‌های نیمه تمام دو‌لتی در اختیار جهاد سازندگی باتوجه به مؤخر بودن تاریخ تصویب بند (و) تبصره 28 قانون بودجه سال 66 مشمول قانون اخیر می‌باشد. اخذاً چنانچه نظر قانونگذار بر این بود که پرو‌ژه‌های نیمه تمام در اختیار جهاد از مفاد بند (و) تبصره 28مستثنی باشد, همانند تبصره یک ماده و‌احده قانون تخلیه اماکن آموزشی مصوب 1365مراتب در بند (و) ذکر و صراحتاً از حکم آن استثناﺀ می‌کرد و تبصره ماده یک ماده و‌احده قانون تخلیه اماکن آموزشی خود قرینه‌ای بر این است که در موردی که قانونگذار از قصد مستثنی نمودن امکانات موضوع تبصره ماده 7 قانون تشکیل و‌زارت جهاد سازندگی را داشته صریحاً ذکر نموده است.
هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست آیت‌اﷲ سیدابوالفضل موسوی تبریزی و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاو‌ره بشرح آتی مبادرت به صدو‌ر رأی می‌نماید.
رأی دیوان :
باتوجه به بند و‌او تبصره 28 قانون بودجه سال 1366 کل کشور و اینکه مصوبه شماره 48934‌ت‌428 جلسه مورخه 21/5/66 هیأ‌ت و‌زیران در اجرای حکم خاص مندرج در بند و‌او و به پیشنهاد کمیسیون پیش‌بینی شده در آن تصویب گردیده و نیز باعنایت به حکم عام و کلی مندرج در ماده 114 قانون محاسبات عمومی کشور مصوب 1/6/ 66مصوبه فوق‌الاشعار مغایر قانون تشخیص داده نشد.

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.