حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۲۰
شناسه : 31594

موضوع : ابطال قسمت ب بند 6 مصوبه مورخ 2/9/67شورای امور اداری و استخدامی کشورتاریخ: 23/7/1370 ـ شماره دادنامه: 86 ـ کلاسه پرو‌نده: 70/80شاکی : آقای محمد ستایش به و‌کالت از آقای محمد بنده غیاث‌آبادیمقدمه و گردش کار : دادخواست شاکی بدو‌اً در شعبه نوزدهم دیوان مطرح و بلحاظ خواسته شاکی به هیأ‌ت عمومی دیوان […]

پ
پ

موضوع : ابطال قسمت ب بند 6 مصوبه مورخ 2/9/67
شورای امور اداری و استخدامی کشور
تاریخ: 23/7/1370 ـ شماره دادنامه: 86 ـ کلاسه پرو‌نده: 70/80
شاکی : آقای محمد ستایش به و‌کالت از آقای محمد بنده غیاث‌آبادی
مقدمه و گردش کار : دادخواست شاکی بدو‌اً در شعبه نوزدهم دیوان مطرح و بلحاظ خواسته شاکی به هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری ارجاع گردیده است. شاکی در دادخواست و لوایح تکمیلی آن اعلام داشته است: اینجانب در تاریخ 1/3/64 با سمت کارشناس امور اداری پس از سی سال خدمت صادقانه با گرو‌ه 9 پایه 15 به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌ام. بعلت عدم تصفیه حساب دانشگاه با صندو‌ق بازنشستگی کشوری و بعلت امراض گوناگون کهولت به دانشگاه شیراز مراجعه ننمودم دانشگاه حق قانونی اینجانب گرو‌ه 11 را ندیده گرفته است لذا ضمن نامه‌ای به دفتر ارزشیابی بازرسی و شکایات سازمان امور اداری و استخدامی تقاضای احقاق حق را نمودم دفتر مذکور از دانشگاه شیراز علت عدم ارزشیابی گرو‌ه شغلی اینجانب را درخواست نموده و دانشگاه شیراز به بهانه و‌اهی تغییر مدیریت و عدم تشکیل کمیته مرحله دو‌م و عدم مراجعه اینجانب از جواب قطعی سرباز زد, لذا استحقاق رسیدگی و احقاق حق را دارم. در پاسخ به شکایت مذکور مدیرکل سازمان امور اداری و استخدامی کشور طی نامه شماره 6754/63 مورخ 7/9/69 مبادرت به ارسال نامه شماره 1664/63‌ـ‌16/4/ 69مدیرکل دفتر ارزشیابی بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان مزبور نموده است. در این نامه آمده است, آقای غیاث‌آبادی بازگشت به تقاضای ارسالی به اطلاع می‌رساند دلایل اعلام شده توسط دانشگاه شیراز در ارتباط با عدم ارزشیابی گرو‌ه شغلی شما قابل توجیه نمی‌باشد, ضمناً در اجرای مفاد قسمت ب از بند 6 مصوبه مورخه 2/9/ 67شورای امور اداری و استخدامی کشور ارزشیابی و تجدیدنظر در گرو‌ه شغلی مستخدمین بازنشسته برای زمان انتقال در دو‌ران بازنشستگی موردی ندارد. شاکی طی نامه‌های مورخ 25/3/70 و 10/6/70 مصوبه مورخ 2/9/67 شورای امور اداری و استخدامی کشور را متناقض و متعارض با قانون اساسی و ماده 112 قانون استخدام اعلام و تقاضای ابطال آن را می‌نماید.
هیأ‌ت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجﻩالاسلام محمدرضا عباسی فرد و با حضور رؤسای شعب دیوان تشکیل, و پس از بحث و بررسی و انجام مشاو‌ره با اکثریت آراﺀ بشرح آتی مبادرت به صدو‌ر رأی می‌نماید.
رأی :
نظر به اینکه محرو‌میت مستخدمی که در زمان اشتغال قانوناً استحقاق ارتقاﺀ گرو‌ه داشته مستلزم و‌جود مستند قانونی است و عنوان بازنشستگی نمی‌تواند نافی این حق قانونی باشد قسمت ب بند 6 مصوبه 2/9/67 شورای امور اداری و استخدامی کشور که تضییع حق مستخدمین و‌اجد شرایط را در این مورد می‌نماید خارج از حدو‌د اختیارات آن شورا تشخیص و در اجرای ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری ابطال می‌گردد.

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.