حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17839 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۱۸
شناسه : 44062

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان، شمس‌آبادی، اهمیت توجه به عوامل بومی در آسیب‌شناسی پدیده طلاق را تأکیدی مهم دانست.

پ
پ

توجه به عوامل بومی در مقابله با پدیده طلاق

به گزارش حقوق 24:دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان، شمس‌آبادی، اهمیت توجه به عوامل بومی در آسیب‌شناسی پدیده طلاق را تأکیدی مهم دانست. او تاکید کرد که اهتمام به مسائل خانواده امری جایز و الزامی است و آسیب‌های ناشی از طلاق به وضوح در ورودی پرونده‌های قضایی مشاهده می‌شود، به خصوص در مورد درخواست‌های برادران اهل تسنن. افزون بر این، نیاز به اقدامات بیشتری در خصوص خطبه صیغه طلاق و توجه به عوامل بومی و منطقه‌ای وجود دارد.

تأکید بر مشکلات خانواده و انحرافات اجتماعی

دادستان شمس‌آبادی به رصد جرایم و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان کرد که معمولاً افراد متهم به این جرایم از خانواده‌های نابسامان به وجود آمده‌اند. نابسامانی خانواده می‌تواند تأثیر زیادی در انحرافات اجتماعی و جرائم داشته باشد. همچنین، بسیاری از زنان در خانواده بدون رضایت زناشویی به زندگی ادامه داده و فقط به خاطر فرزندان این کار را می‌کنند.

نقش مدیریت فضای مجازی و سواد رسانه‌ای

دادستان مرکز استان تأکید کرد که مدیریت فضای مجازی نیز به یک چالش جدی تبدیل شده و آثار طلاق و مسائل مشابه ناشی از ضعف در سواد رسانه‌ای دیده می‌شوند. افزون بر این، تأکید بر آموزش سواد رسانه‌ای و مدیریت فضای مجازی از اهمیت ویژه برخوردار است.

اهمیت مشاوره و تربیت خانواده

دادستان عمومی انقلاب مرکز استان به اهمیت مشاوره و مداخلات روان‌شناسی اشاره کرد و بیان کرد که خدمات روان‌شناسی و مشاوره باید به عنوان یک ضرورت مستمر در زندگی مدنظر قرار گیرد. همچنین، آموزش حقوق و تکالیف همسران، شیوه‌های فرزندپروری و راهکارهای صیانت از نهاد خانواده نیز باید به صورت مستمر به مخاطبان آموزش داده شود.

اهمیت پیشگیری از طلاق و تقویت نهاد خانواده

دادستان عمومی انقلاب مرکز استان تأکید کرد که پدیده طلاق تأثیر مستقیمی بر پدیده‌های اجتماعی دارد، از جمله اعتیاد، فرزندان تک والد، جرائم آسیب‌های حوزه امنیت اخلاق و کاهش گرایش به ازدواج. برای مقابله با این پدیده، نیاز به تبلیغ نظام حقوق و تکالیف زوج و زوجه و توانمندسازی خانواده‌های محروم و کم برخوردار وجود دارد. اعتبارات و بودجه‌های مناسبی باید جهت پیشگیری از طلاق و تقویت نهاد خانواده تخصیص یابد.

آمار طلاق و چالش‌های ثبتی

رئیس دادگستری شهرستان زاهدان به افزایش آمار طلاق در مقایسه با ازدواج اشاره کرد و نکته اهمی که باید در نظر گرفت، موانع قانونی در خصوص ثبت واقعه طلاق است. او بیان کرد که این موانع ممکن است افراد را به سمت طلاق‌های شرعی غیر ثبتی سوق دهد و سپس محا

کم قضایی ناچار به ثبت طلاق شوند.

پیشگیری از طلاق و آموزش‌های پیش از ازدواج

رئیس محاکم عمومی و انقلاب شهرستان اهمیت آگاه‌سازی جامعه در مورد پیامد‌های ازدواج‌های عاطفی، تعدد زوجات زنان رهاشده و مصادیق خشونت ناشی از کودک همسری یا ازدواج‌های تحمیلی را بیان کرد. ضرورت وجود آموزش‌های همگانی پیش از ازدواج تاکیدی دیگر از این مقام بود. او نیز به نیاز به فرهنگ‌سازی در زمینه صیانت از نهاد خانواده و اقدامات پیشگیرانه اشاره کرد تا روند رشد طلاق در استان مدیریت شود.

منبع: میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.