حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 12 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۱۵
شناسه : 43274

انجمن حمایت از زندانیان مرکز، خدمات زیادی را به خانواده‌های مددجویان در تهران ارائه می‌کند که از آن جمله می‌توان به مواردی همچون «پرداخت مستمری به خانواده‌ها، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، توانمند سازی شغلی خانواده‌ها، پرداخت کمک هزینه درمان، آزادسازی زندانیان، ارائه خدمات مربوط به درمان سوءمصرف مواد مخدر، تامین اجاره مسکن» اشاره کرد. از […]

پ
پ

انجمن حمایت از زندانیان مرکز، خدمات زیادی را به خانواده‌های مددجویان در تهران ارائه می‌کند که از آن جمله می‌توان به مواردی همچون «پرداخت مستمری به خانواده‌ها، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، توانمند سازی شغلی خانواده‌ها، پرداخت کمک هزینه درمان، آزادسازی زندانیان، ارائه خدمات مربوط به درمان سوءمصرف مواد مخدر، تامین اجاره مسکن» اشاره کرد.

از آنجاکه توانمندسازی خانواده زندانیان، یکی از اولویت‌های اصلی انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز است، این انجمن در راستای توانمندسازی شغلی خانواده‌های زندانیان، کارگاه‌های آموزشی و مهارتی زیادی برگزار کرده و می‌کند.

انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز از طریق سازمان فنی و حرفه ای، شهرداری ها، موسسات خیریه و خیرین نوع‌دوست نسبت به آموزش و ایجاد اشتغال برای خانواده‌های زندانیان نیازمند اقدام می‌کند چراکه، برای اشتغال خانواده زندانیان هیچ محدودیتی ندارند و چنانچه هزار نفر نیز آماده اشتغال باشند، می‌توانند آن‌ها را به شهرداری و یا خیرین معرفی کنند.

 چنانچه هم اکنون علاوه بر مراکز کوثر که شهرداری برای اشتغال زنان بدسرپرست و بی سرپرست راه اندازی کرده و بخشی از شاغلان در آن، خانواده‌های زندانیان هستند؛ این انجمن قادر است از ظرفیت خیرین و نهاد‌های عمومی برای ایجاد اشتغال خانواده‌های زندانیان اقدام کند.

مظفر الوندی، رئیس انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز ، با اشاره به تسهیلات مالی و خدماتی که این انجمن به خانواده زندانیان ارائه می‌کند، می‌گوید: امسال کمک هزینه ۳۰۰ میلیون ریالی مسکن برای اعضا در نظر گرفتیم تا کمکی برای رفع مشکل مسکن خانواده‌های تحت تکفل باشد.

وی افزود: تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) بستیم تا افرادی که شرایط دریافت این تسهیلات را دارند به آن‌ها معرفی کنیم که تاکنون حدود ۹۰ تا ۸۰ خانواده را به آن‌ها معرفی کرده‌ایم.

الوندی با اشاره به اینکه تسهیلاتی تحت عنوان کمک هزینه اشتغال زندانیان نداریم، گفت: خیرین در ایجاد اشتغال خانواده زندانیان نقش مهمی دارند، چنانچه ابزار اشتغال خانگی همچون چرخ خیاطی یا دیگر لوازم و ابزار را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. همچنین افرادی را که علاقمند به دریافت شغل باشند را در مجموعه‌های تحت نظر خود مشغول به‌کار می‌کنند.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان مرکز با توجه به فرصت‌های شغلی که از سوی نهاد‌های عمومی در اختیار افراد تحت تکفل انجمن قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به اینکه بودجه دولتی نداریم، نمی‌توانیم کمک هزینه اشتغال به خانوار‌ها اختصاص دهیم، اما به طرق مختلف زمینه اشتغال آن‌ها را فراهم می‌کنیم.

خانم خزایی، یکی از افراد تحت تکفل انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان مرکز است که توانسته با کار در منزل، به حفظ وضعیت اقتصادی خانواده خود کمک کند.

وی می‌گوید: ۶۶ سال سن دارم و از سال ۹۱ با انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز آشنا شده‌ام. در سال گذشته با حمایت بنیاد تعاون زندانیان و انجمن توانستم، وسایل تولید ترشی خانگی بخرم و این محصول را بفروشم و برای خود سرمایه‌ای بدست آورم.

خزایی یکی از بانوانی است که برای کار به شرکت خورشید پارسیان معرفی شده و مدت ۹ ماه در این شرکت مشغول به کار بوده است، اما برای پیگیری مشکلات پسرش که در مالزی زندانی است از کار در این شرکت استعفا داده است.

ایجاد کسب و کار‌های خانگی، یکی از راه‌های اشتغال آفرینی برای زنان سرپرست خانوار است که از سوی بنیاد تعاون زندانیان و انجمن حمایت از خانواده زندانیان به‌طور جد دنبال می‌شود.

خزایی در ادامه می‌گوید: یکی از پسرهایم که در زندان مالزی است، یکی دیگر از پسرانم فوت کرد که اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کردیم و شوهرم نیز فوت کرده است.

این بانوی کارآفرین ادامه می‌دهد: من به همراه، یک پسرم که مریض است و ۴۴ سال دارد، در خانه‌ای اجاره‌ای زندگی می‌کنم که موتور فرزندم را که با آن کار می‌کرد، سرقت کردند، این روز‌ها سخت درگیر تولید پیاز داغ و انواع سبزی سرخ کردنی خانگی هستم تا با پ. ل فروش آن‌ها برایش موتوری بخرم که کار کند.

وی با اشاره به اینکه پسرم ۱۴ سال است که در زندان مالزی گرفتار است، توضیح می‌دهد: امیدوارم دوباره شغلی توسط انجمن برایم پیدا شود تا در کنار شغل خانگی‌ام؛ بتوانم پول ماهیانه‌ای که برای پسرم در مالزی لازم است و همچنین اجاره مسکن تهیه کنم.

شغل اصلی خانم خزایی آشپزی است و او در زمان جنگ ایران و عراق، در جاده شمال در یک رستوران آشپزی می‌کرده است. هم اکنون نیز علاقمند است با کرایه یک زیرپله یا مغازه بتواند در آن غذا درست کرده و بفروشد.

از این دست افراد و خانواده‌های آبرومند و نیازمند در سطح جامعه کم نیستند که مورد پشتیبانی و کمک انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز قرار گرفتند، اما دغدغه مهم انجمن، برای شاغل کردن خانواده‌های زندانیان قطعا، با همت جمعی و تلاش همه جانبه مسئولان، دست اندرکاران، آحاد مردم و خیرین تحقق پیدا می‌کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.