حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
شناسه : 42946

هیأت وزیران در جلسه مورخ 28 / 12 / 1384 بنا به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد بند (ح) تبصره (9) قانون بودجه سال 1385 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به‌شرح زیر تصویب نمود: آیین‌نامه اجرایی بند (ح) تبصره (9) قانون بودجه […]

پ
پ

هیأت وزیران در جلسه مورخ 28 / 12 / 1384 بنا به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد بند (ح) تبصره (9) قانون بودجه سال 1385 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به‌شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اجرایی بند (ح) تبصره (9) قانون بودجه سال 1385 کل کشور»
مصوب 1384,12,28

ماده 1– در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:
الف – وجوه اداره شده: اعتباراتی که طی قراردادهای منعقد شده در اختیار بانک عامل قرار می‌گیرد.
ب– واگذارنده اعتبار: شرکتهای وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند به نمایندگی از مجمع عمومی آنها با عقد قرارداد، اعتبارات لازم را در اختیار بانک عامل قرار دهد.
پ – بانک عامل: پست بانک که اعتبارات موضوع این آیین‌نامه را از طرف واگذارنده اعتبار در قالب قرارداد عاملیت در اختیار می‌گیرد.

ماده 2– سهم هر یک از شرکتهای موضوع بند «ب» ماده (1) با تصویب مجمع عمومی خود و متناسب با سود ویژه آنها در بودجه سال 1385 مطابق جدول مورد توافق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تعیین می‌گردد. سهم تعیین شده هر شرکت بر اساس 12 / 1 پرداخت خواهد شد.

ماده 3– اعتبارات موضوع این آیین‌نامه بابت سرمایه‌گذاری در جهت ارتقا و توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و تولید برنامه‌های نرم افزاری و ایجاد زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، حمایت از طرحهای تحقیقات کاربردی، نیمه صنعتی، آموزشی، توسعه‌ای، اشتغال‌آفرین و یا صادرات کالا و خدمات در قلمرو ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت تسهیلات در اختیار بخشهای تعاونی و خصوصی می‌باشد.

ماده 4– واگذارنده اعتبار موظف است طبق مفاد این آیین‌نامه و بر اساس قرارداد منعقد شده با بانک عامل، اعتبارات مربوط را در اختیار بانک عامل قرار دهد.

ماده 5– بررسی و تصویب طرحها، چگونگی مصرف، نحوه توزیع وجوه (تعیین گیرندگان تسهیلات)، سقف تسهیلات اعطایی، مدت بازپرداخت تسهیلات، نرخ سود، نوع تضمینات و گردش‌کار و نظارت بر حسن اجرا بر عهده شورای راهبری طرحهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات متشکل از اعضای زیر خواهد بود:
الف – نمایندگان منتخب مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران
ب – دو نفر از معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به انتخاب وزیر

تبصره – کارمزد بانک عامل به عنوان حق عاملیت طی قرارداد از طرف واگذارنده اعتبار قابل دریافت می‌باشد.

ماده 6– ذی‌حساب دستگاه واگذارنده اعتبار موظف است وجوه پرداختی به بانک عامل را به عنوان هزینه قطعی منظور نماید.

ماده 7– بانک عامل موظف است حسابهای مربوط به وجوه اداره شده موضوع این آیین‌نامه را به صورتی نگهداری نماید که در هر زمان اطلاعات مربوط به مصرف آن به تفکیک طرحها، اصل و سود تسهیلات اعطایی و اقساط معوق و میزان وجوه اداره شده و مانده اعتبارات قابل تحصیل باشند.

ماده 8– بانک عامل موظف است ماهانه عملکرد اعتبارات موضوع این آیین‌نامه را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گزارش نماید.

پرویز داودی ـ معاون اول رئیس‌جمهور

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.