حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
شناسه : 42905

هیئت وزیران در جلسه مورخ 16 /1 /1385 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های بازرگانی و جهاد کشاورزی موضوع نامه شماره 24857 /1 مورخ 17 /2 /1384 وزارت بازرگانی و به استناد ماده (14) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ـ مصوب 1384ـ آیین نامه اجرایی ماده یاد شده را […]

پ
پ

هیئت وزیران در جلسه مورخ 16 /1 /1385 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های بازرگانی و جهاد کشاورزی موضوع نامه شماره 24857 /1 مورخ 17 /2 /1384 وزارت بازرگانی و به استناد ماده (14) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ـ مصوب 1384ـ آیین نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح ذیل تصویب نمود:

آیین نامه اجرایی ماده (14) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت
مصوب 1385,01,16

ماده 1 ـ اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند نسبت به واردات گندم و خرید گندم داخلی به قیمت آزاد و تولید آرد به منظور صادرات و یا توزیع در داخل با توجه به مفاد این آیین نامه اقدام نمایند.

ماده 2 ـ وزارت جهاد کشاورزی موظف است حداکثر تا پایان بهمن ماه هر سال نسبت به انجام موارد زیر اقدام نماید:
الف) تعیین لیست سالانه کشورهایی که ورود گندم از آنها مجاز می باشد.
ب) تبیین مشخصه های گندم وارداتی
ج) ابلاغ شناسنامه حاوی استانداردهای گندم وارداتی و گواهی های مبدأ، مقصد، بهداشت، پرتوزایی، کنترل کیفی و کمی گندم (که از طرف شرکتهای معتبر بین المللی یا کشور مبدأ صادر شده است) و قرنطینه کشاورزی با همکاری دستگاههای ذی ربط.

ماده 3 ـ وزارت بازرگانی موظف است نسبت به صدور مجوز واردات گندم با رعایت ماده (2) این آیین نامه اقدام نماید.

تبصره ـ وزارت جهاد کشاورزی مکلف است پاسخ استعلامات وزارت بازرگانی در این خصوص را حداکثر تا یک هفته پس از دریافت اعلام نماید.

ماده 4 ـ اشخاص حقیقی و حقوقی واردکننده گندم هنگام ترخیص گندم باید شناسنامه درج شده در بند «ج» ماده (2) را که محتویات آن به تأیید مقامات ذی صلاح رسیده باشد، ضمیمه اظهارنامه به گمرک و تصویر آن را به وزارت بازرگانی ارایه نمایند.

ماده 5 ـ آرد استحصالی حاصل از گندم موضوع این آیین نامه باید حسب ابلاغ وزارت بازرگانی در بسته بندی های مشخص و قابل تفکیک با سایر آرد تولیدی کارخانجات آردسازی باشد به نحوی که در روی بسته بندیهای انجام شده برچسب مشخصات محموله گندم و آرد درج شده باشد.

تبصره ـ در تولید آرد استحصالی رعایت استاندارد داخلی و عنداللزوم استاندارد کشور مقصد ضروری است.

ماده 6 ـ متقاضی می تواند سایر استحصالات گندم موضوع این آیین نامه نظیر سبوس، دانه مرغی و مانند آن را با رعایت ماده (5) از لحاظ بسته بندی مشخص صادر و یا در داخل توزیع نماید.

ماده 7 ـ کلیه استحصالات گندم موضوع ماده (14) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از قبیل آرد، سبوس، دانه مرغی و مانند آن با رعایت ضوابط مربوط از قیمت گذاری معاف می باشند.

ماده 8 ـ کارگروه ماده (1) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موظف است نرخ تعرفه گندم وارداتی را به گونه ای تعیین نماید که قیمت تمام شده گندم وارداتی پایین تر از قیمت تضمینی خرید گندم داخلی نباشد.

تبصره 1 ـ در صورت صدور آرد استحصالی از گندم وارداتی، کلیه حقوق ورودی اخذ شده به صادرکننده مسترد خواهد شد.

تبصره 2 ـ در صورت صادرات آرد استحصالی از گندم وارداتی استرداد حقوق ورودی صادرات آرد موضوع تبصره (1) حداکثر تا شش ماه پس از ترخیص کالا امکان پذیر خواهد بود.

ماده 9 ـ گندم وارداتی مشمول پرداخت حق انبارداری موضوع ماده (8) طرح ساماندهی بازار گندم، آرد و نان موضوع تصویب نامه شماره 11863 /ت 30826 هـ مورخ 13 /4 /1383 نمی باشد.

ماده 10 ـ وزارت بازرگانی مسئولیت پیگیری و هماهنگی و حسن اجرای این آیین نامه را به عهده خواهد داشت و هر سه ماه یک بار گزارشی از عملکرد این آیین نامه را به هیئت وزیران ارایه خواهد نمود.

معاون اول رئیس جمهور – پرویز داودی

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.