حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17837 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
شناسه : 39948

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی در گفت‌وگو با میزان اجرای دستورالعمل ساماندهی پژوهش را مستلزم همکاری همه واحد‌های ستادی قوه قضاییه، دادگستری‌های سراسر کشور و سازمان‌های تابعه عنوان کرد و گفت: بر اساس این دستورالعمل، تمرکز همه آثار و تولیدات پژوهشی می‌تواند به طور موثری مأموریت مدیریت دانش سازمانی در دستگاه قضا را محقق سازد. رئیس پژوهشگاه قوه […]

پ
پ

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی در گفت‌وگو با میزان اجرای دستورالعمل ساماندهی پژوهش را مستلزم همکاری همه واحد‌های ستادی قوه قضاییه، دادگستری‌های سراسر کشور و سازمان‌های تابعه عنوان کرد و گفت: بر اساس این دستورالعمل، تمرکز همه آثار و تولیدات پژوهشی می‌تواند به طور موثری مأموریت مدیریت دانش سازمانی در دستگاه قضا را محقق سازد.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه، گفت: بخش‌های قوه قضاییه با ارسال تولیدات خود اعم از کتاب، طرح و گزارش‌های پژوهشی و اسناد چاپی و الکترونیکی حقوقی به پژوهشگاه می‌توانند به شکل گیری منبع واحد پژوهشی در قوه قضاییه کمک کند.

وی در ادامه به طرح “یکپارچه سازی کتابخانه‌های قوه قضاییه”اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌های دادگستری‌های سراسر کشور به شکل جزیره‌ای فعالیت می‌کنند و بسیاری از وجود منابع در آن‌ها بی اطلاع هستند. پورتال کتابخانه، اسناد و نشریات علمی پژوهشگاه قوه قضاییه با قابلیت اتصال این منابع می‌تواند ظرفیت بهره برداری از کتابخانه‌ها را به نحو موثری افزایش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی، نیازسنجی، گردآوری و غنی‌سازی منابع تخصصی، سازماندهی منابع اطلاعاتی، الکترونیکی کردن منابع و اسناد، ارائه خدمات اطلاع رسانی و حفاظت و نگهداری منابع اطلاعاتی را از جمله وظایف این کتابخانه برشمرد و اظهار کرد: از سال ۱۳۹۱ منابع متنوعی در حوزه فقه و حقوق به مجموعه اضافه شده است و در حال حاضر بیش از ۴۸ هزار نسخه و جلد منبع به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، آلمانی و همچنین بالغ بر ۳ هزار عنوان کتاب نفیس از وزارت عدلیه در آن نگهداری می‌شود.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت اختصاص بودجه مستقل برای تجهیز کتابخانه‌های قوه قضاییه ادامه داد: قضات و پژوهشگران در سراسر کشور از طریق “پورتال سیمرغ” به نشانی lib.jri.ac.ir/portal می‌توانند از منابع منحصر به فرد پژوهشی، اسناد حقوقی و کتب لاتین در کتابخانه دیجیتال پژوهشگاه قوه قضاییه بهره برداری کنند.

وی امکان جستجوی منبع در کتابخانه دادگستری‌های یزد و ایلام، خدمات غیرحضوری امانت و ایجاد کتابخانه شخصی را از خدمات فعلی پورتال کتابخانه پژوهشگاه عنوان کرد و گفت: اجرای طرح دیجیتالی کردن کتاب‌های قدیمی و کمیاب حقوقی موجود در قوه قضاییه نیز در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.