حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۵۲
شناسه : 34335

هیأت وزیران در جلسه 20 /10 /1396 به پیشنهاد مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به استناد ماده (12) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران – مصوب 1391 -، آیین‌ نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد: آیین ‌نامه […]

پ
پ

هیأت وزیران در جلسه 20 /10 /1396 به پیشنهاد مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به استناد ماده (12) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران – مصوب 1391 -، آیین‌ نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین ‌نامه اجرایی ماده (12) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
مصوب 1396,10,20

ماده 1 – در این آیین ‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می ‌روند:
الف – بنیاد: بنیاد شهید و امور ایثارگران
ب – قانون: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران – مصوب 1391-
پ – دستگاه ‌ها: دستگاه ‌های موضوع ماده (2) قانون
ت – بیمه پایه: خدماتی که در چارچوب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور – مصوب 1373 -، مصوبات شواری عالی بیمه سلامت کشور و هیأت وزیران تعیین می ‌گردد.
ث – بیمه تکمیلی: هزینه خدمات بهداشتی و درمانی که خارج از تعهدات بیمه پایه است.

ماده 2 – افراد مشمول این آیین ‌نامه شامل گروه‌ های ذیل می‌ باشد:
الف – والدین، همسر و فرزند شهید، مفقودالاثر و اسیر
ب – جانبازان و افراد تحت تکفل آنان
پ – آزادگان و افراد تحت تکفل آنان

ماده 3 – سرانه بیمه سلامت پایه هر ساله با پیشنهاد شورای عالی بیمه سلامت کشور توسط هیأت وزیران تصویب و سرانه بیمه تکمیلی حداکثر تا سقف (5 /2) برابر بیمه پایه تعیین می ‌گردد.

ماده 4 – تعرفه خدمات تشخیصی، درمانی بیمه شدگان طبق تعرفه ‌های مصوب هیأت وزیران در بخش‌ های دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی می ‌باشد.

ماده 5 – حدود خدمات بهداشتی و درمانی بر اساس بیمه پایه و تکمیلی به شرح جدول ذیل تعیین می ‌شود:


شرح خدمات

بیمه پایه

بیمه تکمیلی

بستری – جراحی

*

*

کلینیک ‏و پاراکلینیک (ویزیت، خدمات‏ سرپایی، دارو، توانبخشی، تصویربرداری ‏و آزمایشات)

*

*

دندانپزشکی

*

ندارد

تجهیزات پزشکی (جراحی و توانبخشی)

*

*

انواع خدمات توانبخشی

*

*

ماده 6 – خدمات بهداشتی و درمانی که هزینه های آن مطابق مقررات دستگاه ذی ‌ربط قابل پرداخت نبوده و در تعهد صندوق‌ های بیمه درمانی (بیمه پایه – تکمیلی) نیز نمی باشد مطابق ضوابطی که توسط بنیاد، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و ابلاغ می ‌شود، صرفاً برای جانبازان، والدین شهدا و همسر و فرزندان شهدای دارای بیماری صعب العلاج و همسر و فرزندان تحت تکفل جانبازان و آزادگان دارای بیماری صعب‌ العلاج در چارچوب کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت و سقف اعتبارات مصوب مربوط قابل ارایه می باشد.

ماده 7 – به منظور اجرای این آیین ‌نامه، بنیاد و ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این آیین ‌نامه دستورالعمل ‌ها و ضوابط جاری خود را متناسب با احکام این آیین‌ نامه بازنگری و ابلاغ نمایند.

ماده 8 – سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است ظرف شش ماه پس از ابلاغ این آیین ‌نامه تمهیدات لازم برای جلوگیری از پرداخت مضاعف سرانه خدمات بهداشتی و درمانی به ایثارگران موضوع این آیین ‌نامه را تهیه و اجرا نماید.

معاون اول رئیس جمهور – اسحاق جهانگیری

منبع سایت صلح

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.