حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17809 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
شناسه : 41301

 پس از بازدید‌های میدانی رئیس کل دادگستری خوزستان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونین آنان از مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان اهواز در فروردین ماه امسال و صدور دستورات مقتضی برای رفع مشکلات موجود، با دستور رئیس کل دادگستری استان این موضوع در دستور کار اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع […]

پ
پ

 پس از بازدید‌های میدانی رئیس کل دادگستری خوزستان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونین آنان از مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان اهواز در فروردین ماه امسال و صدور دستورات مقتضی برای رفع مشکلات موجود، با دستور رئیس کل دادگستری استان این موضوع در دستور کار اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قرار گرفت و اقدامات و خدمات نهاد‌های ذی‌ربط بررسی شد. 

رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر خدمت‌رسانی همه دستگاه‌ها در مناطق مختلف استان، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که رابطه معناداری میان خدمت‌رسانی در حوزه مدیریت شهری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم وجود دارد و ارائه خدمات در مناطق کم‌برخوردار موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

علی دهقانی در این جلسه، اظهار کرد: در بازدید‌های میدانی صورت گرفته و برگزاری میز‌های خدمت، مطالبات ساکنین در جریان ملاقات با آنان عرایض و مشکلات بیان شده استماع و مقرر شد هر دستگاه با توجه به تکالیفی و وظایفی که طبق قانون در قبال مردم و جامعه به عهده دارد، در جهت خدمت‌رسانی ویژه در رفع مشکلات موجود و بهسازی این مناطق اقدام کند.

وی ادامه داد: اداره آب و فاضلاب اهواز، شهرداری، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش از دستگاه‌ها و نهاد‌هایی است که به صورت ویژه باید در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه این مناطق محروم و کم برخوردار گام بردارند.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دستگاه‌های مربوطه باید با احصای مشکلات موجود، تدوین راهکار‌های موثر و استفاده از ظرفیت ساکنین، در رفع آن‌ها اقدام کنند. 

دهقانی تصریح کرد: دستگاه قضایی مطالبات بحق مردم استان را پیگیری و با دستگاه‌هایی که در اجرای تکالیف خود غفلت کنند، در چارچوب قانون از باب ترک فعل برخورد می‌کند.

وی گفت: هرچه در راستای کاهش آسیب‌ها اجتماعی عمل شود، شاهد کاهش جرائم و ورود پرونده‌های قضایی به قوه قضاییه خواهیم بود و این امر به منزله کاهش زنجیره وقوع جرم و ارتقای امنیت استان است. اقدامات خوبی شروع شده و در مرحله اجرا از سوی نهاد‌های خدمات رسان می‌باشد که با اجرایی شدن نهایی آن طرح‌ها بخش قابل توجهی از مشکلات مناطق کم برخوردار کلان شهر اهواز رفع خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان نیز در این جلسه گفت: عقب‌ماندگی‌های موجود در اهواز و سایر شهرستان‌ها نتیجه عدم توجه صحیح طی سال‌های متمادی است که باید برای رفع این مشکلات و بهبود بافت شهری برنامه‌ریزی‌های صحیح صورت گرفته و همه وارد میدان شوند.

صادق جعفری چگنی با بیان این که کل استان نیازمند توجه مسئولان است، اظهار کرد: عدم توجه به سایر شهرستان‌ها، موجب مهارجرت افراد به مرکز استان و رشد حاشیه‌نشینی می‌شود.

وی گفت: در بهسازی مناطق کم برخوردار باید به ساختار‌های اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز توجه شود تا بهتر مورد توجه و همراهی ساکنین قرار گیرد.

گفتنی است در ادامه این جلسه، سایر اعضای حاضر نیز به بیان عملکرد، مشکلات موجود و راهکار‌های پیشنهادی پرداختند و مقرر شد معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان پیگیری لازم را به منظور اجرایی شدن کامل مصوبات معمول و نتیجه را در جلسه آتی شورای پیشگیری ارائه کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.