حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۵
شناسه : 40965

نشست رئیس کل دادگستری اصفهان با اعضای هیأت مدیره مرکز و کانون وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری اصفهان برگزار شد. در این نشست که به همت معاونت قضایی دادگستری استان برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری یکی از دلایل موثر در اطاله دادرسی را قرار‌های کارشناسی معرفی و بیان کرد: قوه قضاییه با ابَر‌چالشی […]

پ
پ

نشست رئیس کل دادگستری اصفهان با اعضای هیأت مدیره مرکز و کانون وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری اصفهان برگزار شد.

در این نشست که به همت معاونت قضایی دادگستری استان برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری یکی از دلایل موثر در اطاله دادرسی را قرار‌های کارشناسی معرفی و بیان کرد: قوه قضاییه با ابَر‌چالشی به نام اطاله دادرسی روبرو است و حل این مسأله مستلزم برنامه ریزی و اقدامات بسیاری است و یکی از این اقدامات که باید به صورت جدی‌تر به آن پرداخته شود ارتقای کیفیت صدور و اجرای قرار‌های کارشناسی در پرونده‌های قضایی است.

وی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و مفاد سند تحول قضایی، تقویت صدور و اجرای قرار‌های کارشناسی و به دنبال آن کاهش اطاله دادرسی جزو برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه قضا بوده و استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله مرکز و کانون کارشناسان رسمی دادگستری در قالب کارگروه ارتقای صدور و اجرای قرار‌های کارشناسی، می‌توان در این خصوص راه‌گشا باشد.

رئیس کل دادگستری اصفهان کارشناسی در مسیر رسدگی‌های قضایی را یکی از حساس‌ترین مراحل توصیف و تصریح کرد: در مسیر احقاق حق و رسیدگی به پرونده‌های قضایی مراحل مهمی وجود دارد که یکی از حساس‌ترین مراحل، امر کارشناسی است و هر چه این مرحله با دقت، عادلانه و به‌موقع انجام پذیرد قاضی می‌تواند بر اساس نظریه کارشناس، به ویژه در مسائل تخصصی، حکم عادلانه‌تری صادر کند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در پایان ضمن تقدیر از کانون و مرکز کارشناسان به‌خاطر تعاملی که در عرصه‌های مختلف با دستگاه قضایی دارند به کارشناسان توصیه کرد: در صدور نظریات کارشناسی همواره جانب عدالت و انصاف را نگه داشته و کارشناسی معاضدتی را برای افراد کم‌درآمد و بی‌بضاعت در دستور کار خود قرار دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.