حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
شناسه : 40231

 با توجه به این موضوع که کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، رفع آسیب‌های اجتماعی و استقرار امنیت مطلوب در جامعه، به مسائل اقتصادی گره خورده است و در چند سال اخیر با توجه به شعارمقام معظم رهبری ورود دستگاه قضا به حوزه تولید، کاری جهادی و به اذعان فعالان عرصه تولید بی‌نظیر بوده است. حمایت‌های ویژه […]

پ
پ

 با توجه به این موضوع که کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، رفع آسیب‌های اجتماعی و استقرار امنیت مطلوب در جامعه، به مسائل اقتصادی گره خورده است و در چند سال اخیر با توجه به شعارمقام معظم رهبری ورود دستگاه قضا به حوزه تولید، کاری جهادی و به اذعان فعالان عرصه تولید بی‌نظیر بوده است.

حمایت‌های ویژه به منظور فعال سازی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تعطیل شده همچنین راه اندازی مجدد خطوط تولید و بازگشت بسیاری از کارگران بیکار شده به کارخانه‌ها از اولویت‌های مهم دستگاه قضا به شمار می‌رود و این امر با جدیت نیز دنبال می‌شود.

در همین راستا با پیگیری و هماهنگی‌هایی که دستگاه قضایی در راستای احیا و بازگشت واحد‌های تولیدی تعطیل شده و یا واحد‌های ورشکسته به چرخه تولید داشته است موجب شده تا بسیاری از مشکلات بانکی، اداری، حقوقی و قضایی واحد‌های تولیدی در کشور رفع شود.رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت آغاز سال رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند که با توجه به شعار سال، حمایت حقوقی و قضایی از شرکت های دانش بنیان در دستورکار دستگاه قضا قرار گرفته و اقدامات موثری در این زمینه با کمک دستگاه قضا انجام شد.که با توجه به شعار سال، حمایت حقوقی و قضایی از شرکت‌های دانش بنیان چون گذشته و با قوت بیشتر در دستور کار دستگاه قضا قرار گرفته و اقدامات موثری در این زمینه با کمک دستگاه قضا انجام شد.

رئیس عدلیه نیز در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضایی مصمم است بیش از گذشته به حمایت از تولید داخلی و مساعدت دولت در این عرصه مبادرت ورزد، گفت: قوه قضاییه طی سال‌های گذشته به امر حمایت از تولید و کمک به دولت از این طریق پرداخته است؛ اما درصدد است این حمایت و کمک را بیشتر، منسجم‌تر و هدفمند‌تر دنبال کند و بر همین اساس به همه بخش‌ها و سازمان‌های قضائی مأموریت می‌دهم در راستای حمایت از تولید داخل، جهش تولید، رفع موانع کسب‌وکار، اشتغال‌زایی، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی اقدامات مقتضی و لازم را ترتیب دهند.

وی در همین راستا بیان کرد: اگر بنگاهی تولیدی و صنعتی دارای مشکل حقوقی و قضایی است، مسئولان قضایی ذیربط باید به‌گونه‌ای تدبیر کنند که رسیدگی به مسائل حقوقی و قضایی واحد و بنگاه مزبور، خللی در فرآیند تولید و اشتغال آن ایجاد نکند؛ از این پس اگر در این زمینه همکار قضائی ای، این مقوله را رعایت نکرد، مواجهه اداری با وی فقط در حد توصیه باقی نخواهد ماند؛ همچنین باید در مراکز قضائی مربوطه در جهت کمک به بازگشایی واحد‌های تولیدی تعطیل‌شده اقدامات مقتضی را انجام دهیم و در تأمین تجهیزات و مواد اولیه کارگاه‌ها و کارخانجات نیز مساعدت‌های لازم را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین (۱۹ آبان ۱۴۰۱) در دیدار با جمعی از صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان خراسان جنوبی گفت: این قول را می‌دهم که در راستای رفع مشکلات شما اصحاب تولید و صنعت، تلاش‌ها و اقدامات لازم را انجام دهم؛ آن مشکلاتی که مستقیم مربوط به قوه قضاییه است را بیشتر و متمرکزتر مدنظر قرار می‌دهم و مسائلی را نیز که مستقیما به دستگاه قضایی مربوط نیست به عنوان رئیس قوه قضاییه با مقامات و مسئولان سایر قوا مطرح می‌کنم.

بر همین اساس رفع مشکل ۲۰۵، احیای ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی و جذب و ایجاد اشتغال برای بیش از ۴ هزار نفر نیروی کار فعال در سال گذشته از اقدامات شایان ذکر دادگستری استان یزد در حمایت از واحدهای تولیدی استان است.

برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی

غلامعلی دهشیری درباره اهم فعالیت‌ها و اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد با بیان اینکه در راستای تاکیدات رئیس دستگاه قضا و حمایت از تولید داخلی، در سال ۱۴۰۱، تعداد قابل توجهی جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استانی برگزار شده، افزود: در این جلسات مواردی گره گشایی برای حمایت از واحد‌های تولیدی و رفع مشکلات آن‌ها مصوب شده است.

بخشنامه‌ها و قوانین موجود به نفع تولید کنندگان و فعالان اقتصادی تفسیر شود

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه با بازشدن درب هر کارخانه و ایجاد فرصت‌های جدید برای اشتغال درب یک زندان بسته می‌شود، گفت: باید بخشنامه‌ها و قوانین موجود به نفع تولید کنندگان و فعالان اقتصادی تفسیر شود، زیرا این کمترین کاری است که برای حفظ تولید کشورمی توان انجام داد.

بازدید مسئولان قضایی از واحدهای تولیدی

وی با بیان اینکه مسئولان استان یزد در سال جدید در راستای گره‌گشایی و مانع زدایی از مشکلات، با بازدید از واحد‌های صنعتی و تولیدی مسائل و مشکلات آن‌ها را به صورت میدانی مورد بررسی قرار داده‌اند، افزود: این اقدامات در آینده نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

رفع مشکلات ۲۰۵ واحد تولیدی و صنعتی

دهشیری رفع مشکل، جلوگیری از تعطیلی و بیکاری کارگران و نیروهای فعال ۲۰۵ واحد تولیدی از جمله شرکت‌های «تعاونی خوراک دام و طیور دام دانه ابرکوه، یزدپلیمر کویر، صنایع مفتولکاران یزد، فرآورده‌های طبی الکلی نیک نامان ارگ، شرکت فولاد تارا شمش یزد، ایلیا زیتون کویر یزد، محصولات چوبی، یزدپلیمر کویر، بافندگی دارابی، پرورش مرغ تخمگذار، مجموعه پرورش شترمرغ مبارکه، ریخته گری کارگر، شرک شن وماسه عماد اردکان، رسپینا گوهر کویر، تعاونی ریخته گری فولاد سپند مهریز، شرکت مهندسی تکین، کنسانتره، صنایع معدنی عصر نوین بهاباد، شرکت بافق شهاب، کنسانتره شرکت صنایع معدنی عصر نوین بهاباد و…» درسال گذشته را در نتیجه تشکیل و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی و اقدامات موثر دادگستری استان یزد دانست.

احیا و بازگشت به چرخه تولید ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی

وی همچنین به احیای ۱۰ شرکت تولیدی و صنعتی «رایا تولید فرین، رنگرزی نخ بورقی، آهاران توسکا، زراعت گلدیس، لامپ‌های ال‌ای دی دشتی، سیسام سهند، نان و چیپس زارع زاده، شهد ناز، سها سرام و سنگ تجارت آرمان» در سال ۱۴۰۱ با توجه به مجموعه اقدامات و  پیگیری‌های صورت گرفته دادگستری و ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد، اشاره کرد.

جذب و ایجاد اشتغال برای بیش از ۴ هزار نفر

دهشیری با اشاره به جذب و ایجاد اشتغال برای بیش از ۴ هزار نفر در سال گذشته نیز ادامه داد: بدیعی است که با حل و فصل مسائل و مشکلات این واحد‌های صنعتی و تولیدی، زمینه بازگشت به کار و همچنین زمینه جذب و ایجاد اشتغال برای تعداد بسیاری از نیروی کار استان فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین تاکید کرد: در سال جاری نیز رفع موانع تولید و گره‌گشایی از مشکلات حوزه صنعت و تولید در راستای تحقق شعار سال و سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های قوه قضاییه در این حوزه در دستور کار دادگستری استان قرار دارد و امیدواریم با مجموعه تلاش‌ها و اقدامات تا حد توان شرایط مساعد تری برای تولید فعالان این حوزه فراهم شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.