حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
شناسه : 37103

حجت الاسلام والمسلمین اکبری درآئین افتتاحیه دوره نهم کار آموزی قضایی دادگستری مازندران به اهمیت شغل خطیر قضاوت در اسلام اشاره کرد وگفت: در روایات مختلف برخوش اخلاقی و رفتار نیکو با مردم تاکید شده و قضات نیز از ابتدای کار باید متخلق به این اخلاق نیک شوند و در رفتار با مردم نهایت صبر […]

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین اکبری درآئین افتتاحیه دوره نهم کار آموزی قضایی دادگستری مازندران به اهمیت شغل خطیر قضاوت در اسلام اشاره کرد وگفت: در روایات مختلف برخوش اخلاقی و رفتار نیکو با مردم تاکید شده و قضات نیز از ابتدای کار باید متخلق به این اخلاق نیک شوند و در رفتار با مردم نهایت صبر و شکیبایی را داشته باشند.
رئیس کل دادگستری مازندران در این مراسم با اشاره به آیات و روایات مختلف درخصوص اهمیت عدل و انصاف اظهار کرد: همه ما نسبت به حفظ جان، مال و آبروی مردم مسئولیت داریم اگر در زمینه های مختلف رعایت عدالت و انصاف نشود حقوق مردم به شکل های مختلف تضییع می شود در این میان نقش قضات در احقاق حق و برقراری عدالت بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه قضاوت باید مبتنی براصول صحیح و بر پایه دلیل ومدرک انجام شود تصریح کرد: توقع اصحاب پرونده، رسیدگی با دقت و توجه به مستندات و دلایل و مدارک و توجه به درد و دل و توضیحات اصحاب پرونده است، بر این اساس باید در جهت رعایت عدالت و برقراری انصاف به دور از شتابزدگی وبی دقتی در پرونده ها دقت لازم صورت گیرد تا با صدور آراء محکم و مستدل شاهد رضایتمندی مردم باشیم.

رئیس کل دادگستری استان، با بیان اینکه گاهی گوش کردن به حرف مردم ازقضاوت اثرش بیشتر است، تکریم مراجعان وخوش رفتاری با مردم را مورد توجه و تاکید قراردادو گفت: درتمام بخش های دادگستری استان، تکریم مردم وحسن خلق و رفتار با مراجعان باید رعایت شود وهیچ فرقی بین افراد با سمت ها وجایگاههای مختلف نباشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه مهم ونقش قاضی درپرونده ها، عدالت محوری ودوری از تکبر در رفتار وگفتار باید سرلوحه کار قرار گیرد وهرلحظه ودر تمام مراحل کاری با تهذیب نفس خود را خدمتگزار مردم بدانیم.

گفتنی است آئین افتتاحیه دوره نهم ۲۰نفر از کارآموزان قضایی در سالن جلسات دادگستری استان مازندران و با حضور رئیس کل دادگستری مازندران ومعاونان قضایی به همت معاونت منابع انسانی وفرهنگی دادگستری مازندران برگزارشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.