حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۹:۳۵
شناسه : 36325

پایان دادن به روش های سنتی ، دستی و وقت گیر از اولویت‌های دستگاه قضایی است. دستگاه قضایی کوشیده است تا با استفاده از فناوری‌های نوین در جهت پایان دادن به روش های سنتی،روش های جدید مبتنی بر تکنولوژی های روز دنیا را پیاده سازی و اجرا کند. این روش ها و تکنولوژی های جدید […]

پ
پ

پایان دادن به روش های سنتی ، دستی و وقت گیر از اولویت‌های دستگاه قضایی است. دستگاه قضایی کوشیده است تا با استفاده از فناوری‌های نوین در جهت پایان دادن به روش های سنتی،روش های جدید مبتنی بر تکنولوژی های روز دنیا را پیاده سازی و اجرا کند. این روش ها و تکنولوژی های جدید که در یک فضای امن صورت می گیرد این امکان را فراهم می سازد تا افراد با حفظ حریم خصوصی خدمت های خود را دریافت کنند. گواهی عدم سوءپیشینه یکی از این موارد است. گواهی ای که کاربردهای فراوانی دارد. در گذشته صدور این گواهی به صورت کاملاً دستی صورت می گرفت،این کار بسیار پر هزینه و زمان بر بود.جواب گواهی عدم سوءپیشینه نیز گاها بیش از یک ماه زمان می برد. خوشبختانه استفاده از فناوری های روز باعث شد تا گواهی عدم سوءپیشینه به طور میانگین در سال جاری در ۳۶ ساعت صادر شود البته شاهد صدور این گواهی در ساعت های بسیار کمتر و در دو سه ساعت هم بوده ایم.

استفاده از فناوری های روز دنیا مورد تاکید مقامات عالی نظام بوده است.حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سخنرانی هایشان بر لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین اشاره داشته است. موضوعی که در اولویت اقدامات مرکز آمار و فناوری فناوری اطلاعات قوه قضایی قرار دارد.رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه بهره گیری از فناوری های نوین مشکلات قوه قضاییه در ارائه خدمات را کاهش داده است تاکید کرد: استفاده از فناوری های روز دنیا این فرصت را پیش روی ما قرار داده است تا بتوانیم علاوه بر پایان دادن به روش های قدیمی و فیزیکی، نوع خدمت به مردم را به صورت هوشمند انجام دهیم تا در سایه آن بتوانیم سهولت، سادگی و کاهش هزینه ها را به ارمغان بیاوریم.

محمد کاظمی فرد با تاکید بر اینکه فناوری های نوین در سالهای آینده در جهان حرف اول را خواهد زد گفت:با همین رویکرد تمام اقدامات مان را با بهره گیری از فناوری های نوین پایه گذاری کرده ایم تا در آینده با هیچ مشکلی مواجه نشویم و آنچه شایسته مردم است انجام دهیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در ادامه گواهی عدم سوءپیشینه را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از اقداماتی که با استفاده از فناوری‌های نوین صورت می گیرد صدور گواهی عدم سوءپیشینه است.در گذشته گواهی عدم سوء پیشینه زمان بر و به صورت فیزیکی انجام می شد اما امروز با تلاش های صورت گرفته شرایطی فراهم شده است تا صدور این گواهی به صورت غیر فیزیکی باشد.

محمد کاظمی فرد با بیان اینکه سال گذشته تمام تلاشم را به کار گرفتیم تا صدور گواهی عدم سوءپیشینه را سرعت ببخشیم، گفت: در سال گذشته مدت زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه در دو روز کاری و در مدت زمان ۴۸ ساعت صورت می گرفت اما در حال حاضر این زمان به ۳۶ ساعت کاهش پیدا کرده است.این را هم باید مورد تاکید قرار دهم که امکان صدور چند ساعته گواهی عدم سوءپیشینه وجود دارد و این موضوع بارها مشاهده شده است و این به زمان درخواست، مکان و خود فرد مرتبط است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه در هشت ماهه ابتدایی سال گذشته یک میلیون و ۲۸۲هزار و ۵۰۱ گواهی عدم سوء پیشینه صادر شده است گفت: با اقداماتی که صورت گرفت در هشت ماهه ابتدای سال جاری یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۷۲۸ گواهی عدم سوء پیشینه صادر شد که این عدد نسبت به سال گذشته با بیش از ۱۳ درصد رشد همراه بوده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تاکید کرد:از یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۵۰۱ گواهی عدم سوءپیشینه صادرشده در ۸ ماه ابتدایی سال گذشته ۳۵۱هزار و ۱۲۶ گواهی معادل ۲۷/۴درصد خودکاربری بوده است که در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری این رقم با رشد۹/۴درصدی همراه و از یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۷۲۸ گواهی صادرشده۵۳۶ هزار و ۵۶۳ گواهی صادر شده معادل ۳۶/۸ در صد از طریق خودکاربری بوده است.

محمد کاظمی فرد تا کید کرد:در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا با بهره گیری از فناوری اطلاعات،فناوری های نوین،هوش مصنوعی و تکنولوژی های روز دنیا به ارائه خدمت بپردازیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.