حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
شناسه : 33716

مهدی مهرانگیز در تشریح اقدامات دادگستری استان بوشهر برای کاهش جمعیت کیفری و صدور آرا جایگزین حبس، با اشاره به این مطلب که کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به عنوان یک سیاست مهم در قوه قضاییه دنبال می شود، گفت: هدف از کاهش جمعیت کیفری، مدیریت زندان و زندانیان است و در این رابطه در ۲ […]

پ
پ

مهدی مهرانگیز در تشریح اقدامات دادگستری استان بوشهر برای کاهش جمعیت کیفری و صدور آرا جایگزین حبس، با اشاره به این مطلب که کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به عنوان یک سیاست مهم در قوه قضاییه دنبال می شود، گفت: هدف از کاهش جمعیت کیفری، مدیریت زندان و زندانیان است و در این رابطه در ۲  بخش نظارت بر ورود افراد به زندان و استفاده از مجازات های جایگزین حبس اقدام خواهد شد.

وی افزود: بر همین اساس در ۶ ماهه نخست سال‌جاری ۷۲۸ رای جایگزین حبس توسط قضات دادگستری استان بوشهر صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: از این تعداد محکومیت‌های صادره در محاکم استان، «۸ مورد الزام به خدمات عمومی رایگان، ۷ مورد دوره مراقبت، ۶۸۱ مورد تبدیل به جزای نقدی و ۲۳ مورد به تحت نظارت سامانه های الکترونیک» مربوط بوده است.

مهرانگیز با بیان اینکه دادگستری استان بوشهر سعی بر نظارت بر ورود افراد به زندان دارد، افزود: باید در مرحله تحقیقات و پیش از صدور حکم جز در موارد ضروری از ورود افراد به زندان جلوگیری شود و تحقق این امر نیاز به فرهنگسازی دارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، همچنین  با تشکر از قضات استان جهت افزایش صدور آرای جایگزین حبس با لحاظ موازین قانونی، اضافه کرد: قضات جز در موارد دارای ضرورت، نباید حکم به حبس افراد دهند و در این رابطه می توان از مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از سامانه های نظارت الکترونیکی استفاده کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.