حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
شناسه : 33206

 محمد جعفر عبدالهی در ادامه بازدید از شعب حوزه‌های قضایی استان سمنان، به صورت از پیش اعلام نشده در حوزه قضایی شهرستان دامغان حاضر و از یکایک شعب محاکم عمومی، انقلاب، دادیاری و اجرای احکام کیفری، مدنی و همچنین شعب فعال شورای حل اختلاف این شهرستان بازدید کرد. وی در این بازدید ضمن بررسی روند […]

پ
پ

 محمد جعفر عبدالهی در ادامه بازدید از شعب حوزه‌های قضایی استان سمنان، به صورت از پیش اعلام نشده در حوزه قضایی شهرستان دامغان حاضر و از یکایک شعب محاکم عمومی، انقلاب، دادیاری و اجرای احکام کیفری، مدنی و همچنین شعب فعال شورای حل اختلاف این شهرستان بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن بررسی روند رسیدگی در پرونده های الکترونیکی و سنتی به حُسن اجرای امور و تکریم مراجعان در مراجع قضایی تاکید و تصریح کرد: در راستای سند تحول و تعالی قضایی سال ۱۴۰۱ به منظور نظارت و پیگیری موثر و مستمر بر کیفیت اجرای امور و پیگیری تکریم مراجعان، بازدید از حوزه های قضایی استان انجام می شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: همواره تسریع، دقت در رسیدگی و جلوگیری از ایجاد اطاله دادرسی مورد تاکید است تا علاوه بر صدور و اجرای به موقع آرای قضایی، از تردد غیر ضروری اشخاص در جهت پیگیری تسریع در روند رسیدگی به پرونده شان به محاکم قضایی جلوگیری شود.

عبداللهی بیان کرد: در این بازدید شنونده درخواست های مراجعان حاضر در راهروهای مراجع قضایی دامغان بوده تا علاوه بر شنیدن مطالب آنان، با صدور دستورات قانونی لازم به شعبه مربوطه درخواست هایشان، فورا پیگیری و مجدداً روند ادامه بازدید از شعب انجام شود.

وی به نتایج حاصل از بازدید از شعب حوزه قضایی دامغان و یادآوری امور به کارکنان قضایی و اداری اشاره و افزود: اهتمام به نظم و دقت در حفظ و نگهداری پرونده های شعبه، انجام به موقع دستورات قضایی، خودداری از موکول کردن صدور تصمیم نهایی به روزهای منتهی به پایان ماه، تعیین تکلیف قانونی پرونده های مُسن و جلوگیری از افزایش موجودی شعب، افزایش روزانه تعداد اوقات نظارت و رسیدگی به پرونده های شعب، خودداری از کسب بی مورد امتیاز در سامانه سمپ با ثبت غیر ضروری امور، بررسی علل کاهش نرخ رسیدگی و افزایش زمان رسیدگی، توجه به حساسیت و انتظار مردم از کارکنان دستگاه قضایی در شنونده بودن مطالب آنان، عدم تناسب اختصاص زمان اوقات نظارت یکسان در تمامی موضوعات پرونده های اجرای احکام کیفری، جلوگیری از مختومه کردن پرونده ها با موضوع تقدم در ارجاع پرونده در شعبه ای دیگر، پیگیری کاهش ورود دعاوی در عناوین پرتکرار و بررسی علل کاهش کیفیت در رسیدگی از عناوینی بود که در این بازدید مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در پایان خاطر نشان کرد: از فرصت خدمت به مردم نهایت استفاده را داشته و قدردان این نعمت بوده و در تمام بخش های دستگاه قضایی استان، تکریم مردم و حُسن خلق در رفتار با مراجعان رعایت و در جهت اجرای عدالت و برقراری انصاف به دور از شتابزدگی وبی دقتی درپرونده‌ها دقت لازم صورت گیرد تا با صدور آراء محکم ومتقن شاهد کیفیت در اجرای امورقضایی و افزایش رضایتمندی مردم باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.