حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۴۹
شناسه : 32846

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در مردادماه سال جاری در حاشیه سفر استانی خود به بوشهر با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، در بازدیدی چهارساعت و نیمه وضعیت این منطقه اقتصادی را از حیث فرآیندهای مختلف ناظر بر ورود و خروج کالاها و نگهداری آن‌ها، مورد نظارت، بررسی و […]

پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در مردادماه سال جاری در حاشیه سفر استانی خود به بوشهر با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، در بازدیدی چهارساعت و نیمه وضعیت این منطقه اقتصادی را از حیث فرآیندهای مختلف ناظر بر ورود و خروج کالاها و نگهداری آن‌ها، مورد نظارت، بررسی و ارزیابی قرار داد.

رئیس دستگاه قضا همواره بر پیگیری برنامه‌ها و مأموریت‌ها تا حصول نتیجه تاکید دارد؛ بر همین مبنا، مبتنی بر ورود مجدانه و پیگیرانه‌ای که رئیس عدلیه به موضوع ساماندهی انبارهای بنادر، گمرکات و اموال تملیکی دارد، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر صورت گرفت.

آغاز اقدامات دادستانی با بازدید از انبارهای گمرکات تهران

در پی تاکیدات و دستورات رئیس قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی به وضعیت انبارهای گمرکات توسط مسئولان قضایی کشور، دادستان تهران با حضور در انبارهای گمرکات تهران وضعیت این اماکن را مورد بررسی قرار داد.

صدور دستورات ویژه قضایی در بازدید دادستان تهران از انبارهای گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)

۱۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران با حضور در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) از انبار‌های اداره کل گمرک این فرودگاه بازدید کرد.

در جریان این بازدید که مسئولان گمرک و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز حضور داشتند، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران بر لزوم تعیین تکلیف فوری کالا‌هایی که در انبار‌های گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) نگهداری می‌شوند، تأکید کرد.

دادستان تهران با اشاره به اینکه خلأ‌ها و مشکلاتی در خصوص شرایط نگهداری و ترخیص کالا‌های موجود در انبار‌های این گمرک وجود دارد، اظهار کرد: در جریان بازرسی انجام شده با حضور مسئولان مربوطه، تصمیمات بسیار خوبی به ویژه در زمینه ترخیص اقلام دپو شده اتخاذ شد که نیازمند پیگیری جدی دستگاه‌های ذی ربط جهت اجرایی شدن آن‌ها است.

وی افزود: همچنین مقرر شده است که مسئولان گمرک جمهوری اسلامی ایران ظرف ۲ ماه تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ نسبت به تحویل تمام کالا‌های متروکه موجود در انبار‌های فرودگاه امام خمینی (ره) به سازمان اموال تملیکی اقدام کنند و سازمان اموال تملیکی نیز مکلف است در مهلت ۳ ماهه همه کالا‌ها را از طریق فروش و مزایده تعیین تکلیف کند.

صالحی ادامه داد: علاوه بر این مقرر شده است که با انعقاد قرارداد اجاره بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، انبار‌های مورد نیاز اموال تملیکی توسط گمرک در اختیار این سازمان قرار گیرد تا در نتیجه آن با رفع مشکلات موجود، سازمان اموال تملیکی فضای مناسبی را برای نگهداری کالا‌ها و تعیین تکلیف هر چه زودتر اقلام در اختیار خود داشته باشد.

با دستور دادستان تهران از انبارهای گمرکات شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بازدید شد

۴ مرداد سال جاری در پی دستور دادستان تهران، سرپرست دادسرای ناحیه ۳۰ تهران با حضور در انبار گمرکات شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی (ره)، از این محل بازدید کرد.

در این بازدید که به منظور بررسی عملکرد گمرکات فرودگاه‌های تهران در خصوص تعیین تکلیف اموال موجود در انبارها صورت پذیرفت؛ عباس فرزادنیا، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۰ ویژه فرودگاه‌های تهران، بر همکاری دستگاه‌های متولی جهت تسریع در ترخیص کالا از انبارهای گمرک تأکید کرد.

معاون دادستان تهران ضمن تأکید بر افزایش هماهنگی بین دستگاه‌های متولی از جمله سازمان اموال تملیکی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، وزارت بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی جهت تسریع در ترخیص کالا، از مسئولان گمرک خواست تا مشکلات بین دستگاه‌ها را جهت پیگیری و رفع به دادسرا منعکس کنند.

براساس این گزارش طی سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱، ۲۷۰ تن کالا تحویل سازمان اموال تملیکی شده است.

بازدید دادستان تهران از انبارهای گمرکات تهران و دستور تحویل سرم‌های موجود در انبار فرودگاه امام خمینی(ره) ظرف ۴۸ ساعت به مراکز درمانی

۳ شهریور سال جاری، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه معاونان و رئیس سازمان اموال تملیکی و جمعی از مدیران سازمان اموال تملیکی و گمرکات کشور و سازمان غذا و دارو و ستاد اجرایی و انبارهای عمومی کشور با حضور در اداره‌کل گمرک استان تهران از انبارها، سوله‌ها، پارکینگ خودرویی و دیگر بخش‌های آن بازدید کرد.

دادستان تهران پس از حضور در انبارها مواردی اعم از نحوه نگهداری کالاها، سال ورود و علت عدم ترخیص برخی از کالاها را مورد بررسی قرار داد و در این رابطه دستوراتی را جهت تعیین تکلیف ونحوه نگهداری صحیح اقلام صادر کرد.

صالحی در این بازدید تصریح کرد: سازمان‌های اموال تملیکی، گمرک، بنادر و دستگاه‌های دیگر باید ضمن آسیب شناسی مشکلات موجود پیشنهادات خود را در دو حوزه مسائل عمومی و تخصصی به دادستانی ارائه تا تدابیر لازم اندیشیده شود و در صورت نیاز به نهادهای قانونگذار و سران قوا منعکس شود.وی با اشاره به دستگاه‌های ماینر موجود در سازمان اموال تملیکی، گفت: با توجه به مشکلاتی که در حوزه برق وجود دارد باید این کالاها با برنامه و با پیشنهاد صحیح تعیین تکلیف و از استرداد آن‌ها که منتهی به استفاده غیر مجاز از برق شود، جلوگیری شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت راهبردی نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور در خصوص مشکلات ترخیص کشنده‌های موجود در گمرکات، موضوع با فوریت توسط معاونان دادستان بررسی و احصا، لازم است تا در این رابطه جلسه‌ای برگزار و دستگاه‌های مرتبط به ویژه راهداری به این جلسه دعوت و مشکلات موجود از جمله تحمیل هزینه غیرمعین اسقاط خودرو به خریداران بررسی وتعیین تکلیف عاجل انجام شد.

صدور دستور ویژه برای تعیین تکلیف وضعیت خودروهای سنگین و کشنده

صالحی همچنین با بازدید از محل نگهداری خودروهای سواری و اخذ توضیح در مورد علت عدم ترخیص آن‌ها، دستور ارسال فهرست خودروهای موجود ظرف ۴۸ ساعت و تعیین تکلیف فوری ظرف یک هفته صادر کرد.

دادستان تهران: کالاهای سلامت محور باید در محل‌های مورد تایید سازمان غذا و دارو نگهداری شوند

وی افزود: کالاهای سلامت محور موجود در انبارهای گمرکات باید در محل مناسب که مورد تایید سازمان غذا و دارو بوده و تایید می‌کند، نگهداری و‌ ظرف ۴۸ ساعت به این اماکن منتقل شوند.

صالحی با استماع مشکل ترخیص ۱۸۰ هزار واحد سرم موجود در انبار عمومی فرودگاه امام(ره) دستور لازم برای ترخیص ظرف ۴۸ ساعت با نظارت سازمان غذا ودارو و با اولویت رفع نیاز مراکز درمانی در کشور را صادر کرد.

صدور دستور ویژه برای تعیین تکلیف شیرخشک‌های دارویی در انبارهای گمرک تهران

وی در خصوص نگهداری شیرخشک‌های دارویی که مدتی از نگهداری آن‌ها در انبار گمرکات استان تهران می‌گذرد، گفت: این کالاها جزو اقلام سلامت محور هستند و باید در خصوص آن هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود، لذا در این رابطه دستورات ویژه‌ای برای بررسی وضعیت این اقلام و انتقال شیر خشک های موجود در سوله ها به انبارهای دارای درجه حرارت متناسب با نظر سازمان غذا و دارو را صادر کرد.

صالحی با بیان اینکه در بازدید از انبارهای گمرکات استان تهران یکسری اقلام از مدت‌ها و سال‌های گذشته در محل نگهداری شده بودند، گفت: برای بررسی و تعیین تکلیف این اقلام دستورات ویژه‌ای صادر شد.

دادستان تهران با توجه به مشکلات مطرح شده و نیاز به بررسی تخصصی و فوری، دستور تشکیل قرارگاه تعیین تکلیف کالاهای بلا تکلیف موجود در انبارهای عمومی گمرکات وسازمان اموال تملیکی وتعیین ساز کار لازم را صادر کرد.

تحویل ۱۸۰ هزار واحد «سرم» موجود در انبارهای عمومی فرودگاه امام (ره) به سازمان غذا و دارو

۵ شهریور ماه امسال؛ دادستان تهران دستور تحویل ۱۸۰ هزار واحد «سرم» موجود در انبارهای عمومی فرودگاه امام (ره) به سازمان غذا و دارو را صادر کرد که این اقدام پس از دستور وی عملیاتی شد.

صالحی در این رابطه گفت: پنج کانتینر «سرم» به تعداد ۱۸۰ هزار واحد، که در انبارهای گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) رسوب شده بود، تحویل سازمان غذا و دارو شده است.

دادستان تهران اظهار کرد: این قلم کالای ضروری، جهت استفاده زوار اربعین و در داخل کشور امروزاز انبار فرودگاه ترخیص شده است.

اقدام عملی دادستانی تهران در تعیین تکلیف اقلام بلاتکلیف در انبار گمرکات/ امحای هزار و ۵۰۰ تن کالای منقضی شده در گمرک

۱۲ شهریور امسال؛ علی صالحی دادستان تهران با حضور در انبار گمرکات استان تهران، از نزدیک شاهد امحای هزار و ۵۰۰ تن کالای منقضی شده در انبار گمرکات شد.

دادستان تهران در مورد کالاهایی که در آن روز امحا شدند، بیان کرد: این کالاها، اقلام سلامت محوری هستند که در اثر مرور زمان تاریخ مصرفشان گذشته و از امروز امحای این کالاها در حال انجام است.

صالحی تصریح کرد: دستگاه قضایی به دلیل قصوراتی که در این رابطه صورت گرفته برخورد‌های لازم قضایی را با مدیران وقت خواهد داشت و دیگر اجازه نخواهیم داد که ارز از کشور خارج شود تا دیگر شاهد انهدام این حجم از کالا باشیم.

وی با بیان اینکه این کالاها در زمانی که وارد کشور شدند قابل مصرف بودند، گفت: به دلیل اینکه فهرست این اقلام در زمان مناسب به سازمان اموال تملیکی گزارش نشده، متروکه شده است.

دادستان تهران ادامه داد: در خصوص مدیران وقت گمرک موضوع بررسی خواهد شد و در صورت احراز قصور و تقصیرات در این حوزه با مدیر مربوطه برخورد قضایی خواهد شد.

صالحی در خصوص علت بروز چنین معدوماتی با چنین حجمی، بیان کرد: علت‌های مختلفی دارد و باید در این رابطه آسیب شناسی لازم صورت بگیرد، از جمله این آسیب‌ها می‌توان به تخصیص ارز و ثبت سفارش و سهل انگاری مدیران که به موقع موارد را به سازمان اموال تملیکی اعلام نمی‌کنند، اشاره کرد که موجب بروز چنین وضعیتی می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه واکنش دستگاه قضایی در خصوص برخورد با متخلفان این حوزه گفت: دستگاه قضایی قطعا برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل خواهد داد و در صورت اثبات سهل انگاری مدیری، برخورد قاطع قضایی با متخلف یا متخلفان صورت خواهد گرفت.

دستور دادستان تهران برای اجرای مزایده بیش از یک هزار خودروی توقیفی در گمرکات

۲۳ شهریور ماه امسال دادستان تهران در جلسه بررسی وضعیت خودورهای توقیف، با اعلام اینکه پس از سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر و دستورات وی مبنی بر روشن شدن وضعیت خودروهای توقیفی، حجت بر تمام دستگاه‌ها تمام شده است، دستور داد تا بیش از یک هزار خودروی توقیفی در گمرکات کشور به مزایده گذاشته شوند.

صالحی در این جلسه تصریح کرد: در خصوص فرآیند تحویل خودروها از سوی گمرکات و انبارهای عمومی و بنادر به اموال تملیکی مقرر شد تا سه روز آینده، با اقدامات لازم حتی در تعطیلات پیش رو، خودروها تحویل نمایندگان سازمان اموال تملیکی شود.

دادستان تهران با بیان اینکه بیش از یک هزار دستگاه خودروهای توقیفی در گمرکات کشور به مزایده گذاشته می‌شود، اظهار کرد: نمایندگان سازمان اموال تملیکی با مراجعه به گمرکات محل توقیف، جهت اجرای این دستور نسبت به تحویل خودروهای در محل نگهداری، اقدام کنند.

وی افزود: در این جلسه مصوب شد تا از روز تشکیل جلسه، فرایند اجرای مزایده آغاز و حداکثر تا مورخ 1401/07/15، توسط سازمان اموال تملیکی به پایان رسد.

با توجه به ورود جدی دستگاه قضایی به موضوع پاکسازی انبارهای گمرکات کشور، این اقدام مهم از سوی دادستانی تهران به صورت ویژه در حال انجام است و در این رابطه نیز اقداماتی که در این گزارش به آن‌ها اشاره شد، صورت گرفته است.

اقدامات دستگاه قضایی در خصوص تعیین تکلیف اقلام و کالاهای مختلف موجود در انبارهای گمرکات ادامه دارد و تا حصول نتیجه نهایی این اقدامات انجام خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.