حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
شناسه : 32552

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید از مناطق حاشیه نشین کرمان از جمله محله شهید همت و محله ۱۴ معصوم با اشاره به این مطلب که وضعیت برخی مناطق حاشیه نشین در شهر کرمان که شهری مدرن محسوب می شود، نگران کننده است، اظهار کرد: مشاهده این وضعیت نابسامان برای تعدادی از […]

پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید از مناطق حاشیه نشین کرمان از جمله محله شهید همت و محله ۱۴ معصوم با اشاره به این مطلب که وضعیت برخی مناطق حاشیه نشین در شهر کرمان که شهری مدرن محسوب می شود، نگران کننده است، اظهار کرد: مشاهده این وضعیت نابسامان برای تعدادی از شهروندان نظام مقدس جمهوری اسلامی موجب ناراحتی و شرمندگی است و در این رابطه باید توجه داشت که با عدم توجه لازم به این مناطق، با دست خود شهروندان درجه ۵ و‌۶ ایجاد می کنیم که از بهداشت، آموزش و … محروم هستند و صدها آسیب اجتماعی در پی این وضعیت ایجاد می شود.

وی فقر فرهنگی و اقتصادی در نقاط حاشیه نشین را مورد اشاره قرار داد و افزود: برخی افراد نیز با سوء استفاده از وضعیت کنونی و با تصرف اراضی حاشیه شهر و فروش آن به افراد به دنبال سودجویی و کسب منافع خود هستند.

رئیس دادگستری استان کرمان عنوان کرد: وضعیت موجود حاشیه نشینی اطراف شهرها از جمله شهر کرمان نتیجه ترک فعل برخی از مدیران بوده زیرا برخی از واحدهای احداث شده در حاشیه شهر کرمان به نحوی است که احداث آنها حداقل شش ماه زمان برده است و این امر نشان می دهد که دستگاه های مربوطه وظایف نظارتی خود را به موقع و مستمر انجام نداده اند که در جای خود قابلیت پیگیری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بر ساماندهی بخش های تصرف شده نیز اشاره و بیان کرد: دستگاه ها باید موضوعات مربوط به حاشیه نشینی را به موقع گزارش کرده و از دستگاه قضایی نیز مطالبه کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که نیازمندان واقعی و افراد فاقد مسکن در این مناطق باید ساماندهی شوند، اظهارکرد: اکثر افراد حاشیه نشین درگیر فقر فرهنگی و اقتصادی هستند و باید مورد آموزش قرار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: اگر دولت و مسوولان در حوزه مسکن در سال های پس از پیروزی انقلاب به حوزه مسکن توجه جدی کرده بودند و مردم از توان دولت ها در تامین مسکن مورد نیاز خود ناامید نشده بودند، این اتفاقات رخ نمی داد.

پنجره واحد مدیریت زمین در کرمان به زودی رونمایی خواهد شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در حاشیه بازدید رئیس کل دادگستری استان از مناطق حاشیه نشین گفت: در آینده نزدیک برنامه رونمایی از پنجره واحد مدیریت زمین را در کرمان برگزار خواهد شد.

سید مهدی قویدل افزود: با رونمایی از پنجره واحد مدیریت زمین در کرمان، نظارت ها از طریق سامانه های برخط افزایش یافته و رصد وضعیت اراضی با دقت و کیفیت بیشتری انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که دستگاه قضایی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی و‌نظارتی به صورت ویژه پیگیری می کند، پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی، ‌پیشگیری از حاشیه نشینی وتوانمندسازی جوامع در معرض آسیب است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به به بازدید رئیس کل دادگستری استان از دو منطقه حاشیه نشین، عنوان کرد: این مناطق از نظر ساخت و سازهای غیرمجاز، ساخت و سازهای غیراصولی، تصرفات اراضی دولتی و ملی و آسیب های اجتماعی با مشکلات و‌چالش هایی مواجه هستند که باید برای آنها برنامه ریزی و اقدام شود.

قویدل ضمن اشاره به ورود معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به موضوع ساماندهی محله شهید همت (محله صنعتی) و تصویب ۸۲ مصوبه در این زمینه، عنوان کرد: نیمی از این مصوبات اجرایی شده و وضعیت این منطقه نسبت به گذشته سامان یافته است.

وی با تاکید بر این مطلب که براساس تاکیدات ریاست کل دادگستری استان با هرگونه ترک فعل مدیران در حوزه ساماندهی مناطق حاشیه نشین و جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی برخورد می شود، تاکید کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از اواخر سال۱۴۰۰ پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی قضایی و اجتناعی را در منطقه ۱۴ معصوم ایجاد کرده است و یکی از موضوعاتی که به صورت ویزه در این پایگاه پیگیری می شود، تعیین تکلیف وضعیت آن از نظر تقسیمات کشوری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: در مرحله نخست باید تصرفات موجود در مناطق حاشیه نشین رفع شده و ساخت و‌سازهای غیرمجاز و غیر اصولی نیز ساماندهی شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.