حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۱۷
شناسه : 32431

ناصر عتباتی در بیست و یکمین جلسه شورای معاونین که بعد از ظهر روز یکشنبه ۱۳ شهریور ماه برگزار شد با اشاره به انتصابات جدید در حوزه های قضایی استان از اعضای شورای معاونین خواست تا همکاری مستمر و مداوم با روئسا و دادستان های جدید را معمول دارند تا این عزیزان کار خود را […]

پ
پ

ناصر عتباتی در بیست و یکمین جلسه شورای معاونین که بعد از ظهر روز یکشنبه ۱۳ شهریور ماه برگزار شد با اشاره به انتصابات جدید در حوزه های قضایی استان از اعضای شورای معاونین خواست تا همکاری مستمر و مداوم با روئسا و دادستان های جدید را معمول دارند تا این عزیزان کار خود را پر قدرت و با توان بالا شروع کنند و موجب ارتقا در عملکرد حوزه تحت نظر خود باشند.

عتباتی ادامه داد: در اکثر حوزه‌های قضایی استان وضعیت عملکرد مطلوب و قابل قبول است ولکن برخی از حوزه های قضایی کمبودها و مشکلاتی دارند که نیازمند همت مضاعف کارکنان آن حوزه و همکاری و نظارت حداکثری معاونین ناظر است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه به بحث کنترل ورود پرونده به دادگستری ها پرداخت و گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها بهره گرفت و از تشکیل پرونده جلوگیری و تلاش کرد اختلافات مردم بدون طرح در محکمه به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود و نیز از تشکیل پرونده در برخی امور کم اهمیت که وصف جزایی ندارند و فقط وقت محاکم را تلف می‌کنند هم پرهیز کرد.

عتباتی از معاونین ناظر حوزه ها خواست تا برای بازدید حوزه ها برنامه‌ریزی منظمی انجام دهند و در این بازدیدها معاونین ناظر اولویت کاری را به تعیین تکلیف پرونده های مسن و معوق و کاهش میزان گردش پرونده و نیز کاهش زمان رسیدگی ها اختصاص دهند.

وی افزود: روسا ودادستان‌های حوزه‌های قضایی می بایست با همکاری موثر و نتیجه بخش با معاونین ناظر در امور فوق اقدام لازم را انجام دهند.

وی به موضوع دستور جلسه شورای معاونین در خصوص حق الوکاله های مندرج در وکالت نامه های مکانیزه هم اشاره و گفت از نظر قانونی و قضایی وکیل باید حق الوکاله های واقعی دریافتی را در متن وکالت نامه قید کند تا هم موکل و هم مراجع قضایی رسیدگی کننده از میزان حق الوکاله مطلع شوند و نیز حق دولت از جهت دریافت مالیات بر درآمد وکلا هم محقق شود.

در ادامه جلسه اعضای شورای معاونین دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص دستورات جلسه بیان و پس از بحث و تبادل نظر مصوباتی تصویب و جلسه ساعت ۲۱ شب به کار خود خاتمه داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.