حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
شناسه : 31803

جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار با حضور دادستان عمومی و انقلاب، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، جانشین فرماندهی انتظامی استان و جمعی دیگر از مسئولان انتظامی و امنیتی در دادگستری کل استان اصفهان برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری در این مراسم از مواد مخدر، به‌عنوان […]

پ
پ

جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار با حضور دادستان عمومی و انقلاب، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، جانشین فرماندهی انتظامی استان و جمعی دیگر از مسئولان انتظامی و امنیتی در دادگستری کل استان اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری در این مراسم از مواد مخدر، به‌عنوان یکی از مخاطرات جدی جامعه و نظام یاد کرد و گفت: معضل اعتیاد به مواد مخدر به‌عنوان یکی از اصلی ترین دلایل جرایمی چون سرقت و ریشه‌ بسیاری از ناهنجاری‌ها در خانواده‌ و اجتماع، مهم‌ترین چالش‌هایی است که جامعه را تهدید می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: نوع نگاه به معتاد، باید نگاه به بیمار و مددجو باشد و با اتخاذ تصمیمات صحیح و اقدامات کارآمد موجبات حضور تاثیرگذار او در جامعه و خانواده را فراهم ساخت و در مقابل، با سوداگران مرگ و فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر باید با قاطعیت برخورد شود.

وی همچنین، نگهداری و درمان معتادان به ویژه معتادان متجاهر را از الزامات امر پیشگیری از وقوع جرم و ایمن‌سازی جامعه دانست و از برخورد با مسئولانی که با ترک فعل، تاسیس کمپ‌های نگهداری از معتادان را به تعویق انداخته‌اند خبر داد.

جعفری با تاکید بر این که فضای زندان‌ها باید به گونه‌ای باشد که اصلاح و بازپروری مجرمان در اولویت قرار گیرد، گفت: در شرایطی که جمعیت کیفری زندان‌ چند‌برابر ظرفیت آن است امید به اصلاح و باز پروری مجرمان امری خلاف منطق است و یکی از بهترین راهکارهای کاهش جمعیت کیفری، استفاده از نهادهای ارفاقی و صدور احکام جایگزین حبس است.

در پایان این جلسه، مصوباتی در جهت برخورد با مجرمان حرفه ای و سابقه‌دار در حوزه مواد مخدر و راهکارهایی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ارائه و تصویب شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.