حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۴۲
شناسه : 31028

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی دراظهار کرد: بر مبنای اجرای مواد دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان، در تمامی حوزه های قضایی استان به استفاده از مجازات های جایگزین حبس شامل الزام به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، دوره مراقبت، محرومیت از حقوق اجتماعی و … توجه ویژه ای صورت گرفته است. […]

پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی دراظهار کرد: بر مبنای اجرای مواد دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان، در تمامی حوزه های قضایی استان به استفاده از مجازات های جایگزین حبس شامل الزام به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، دوره مراقبت، محرومیت از حقوق اجتماعی و … توجه ویژه ای صورت گرفته است.

وی افزود: آرای مجازات جایگزین حبس در مواردی که جرم آثار اجتماعی شدیدی نداشته باشد و بتوانند به جای عمل مجازات حبس در زندان، از مجازات جایگزین استفاده شود، صادر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اظهارکرد: هدف از اجرای مجازات جایگزین حبس این است که فرد بدون ورود به زندان، از برچسب های مجرمانه فاصله گرفته و زمینه جهت بازاجتماعی شدن وی فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از صدور ۴ هزار و ۸۶۵ رای جایگزین حبس در استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد و گفت: شهرستان های کرمان، جیرفت، بردسیر، زرند و رفسنجان به ترتیب بیشترین میزان صدور آرای جایگزین حبس را داشته اند.

وی با اشاره به تلاش گسترده قضات به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت صدور آرای جایگزین حبس، تصریح کرد: انتظار می رود که نهادهای خدمت پذیرنده با حساسیت ویژه ای به این نهاد نوظهور ورود پیدا کرده و ضمن پذیرش این محکومان و فراهم کردن زمینه اجرای آن، نظارت دقیق و منظمی در شیوه اجرای مجازات جایگزین حبس داشته باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.