حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۵۹
شناسه : 30556

در مراسمی با حضور عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری ایلام و مسئولان قضایی استان از ۷۴ نفر از قضات استان ایلام که توسط واحد نظارت و ارزشیابی قوه قضاییه حائز رتبه برتر شده بودند، قدردانی شد. علی‌محمدی در این مراسم ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم به بیان […]

پ
پ

در مراسمی با حضور عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری ایلام و مسئولان قضایی استان از ۷۴ نفر از قضات استان ایلام که توسط واحد نظارت و ارزشیابی قوه قضاییه حائز رتبه برتر شده بودند، قدردانی شد.

علی‌محمدی در این مراسم ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم به بیان ویژگی های شخصیتی و جایگاه و منزلت حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: امیرالمومنین علی(ع) الگوی بی نظیر علم، زهد، قدرت، شجاعت و عدالت در طول تاریخ است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام شکر نعمت ولایت و امامت را اطاعت کامل از ائمه معصومین(ع) خواند و تاکید کرد: پیروی از سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت و حرکت در مسیر امامت و ولایت تنها راه رستگاری و رسیدن به سر منزل مقصود است.

وی از جایگاه قاضی در اسلام به عنوان جایگاهی عالی و رفیع یاد کرد و اظهار کرد: وجود نظام قضایی در جامعه آرامش آفرین و امنیت بخش است و نظام قضایی اسلامی پشتوانه ای امین و امانت دار برای مردم است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام تصریح کرد: قاضی با اجرای عدل و قسط و احقاق حق در رسیدگی ها، دستگاه قضایی را به آخرین ملجأ و مرجع برای تظلم خواهی مبدل می کند و بواسطه همین جایگاه و نقش مهم قاضی و دستگاه قضایی در امنیت بخشی و اطمینان بخشی به جامعه است که مردم مهم ترین امور خود را به قاضی سپرده و تسلیم حکم او می شوند.

علی‌محمدی با اشاره به ویژگی های مورد نیاز امر قضاوت در نظام حقوقی اسلام، از ایمان، تقوی، علم، عدالت، دقت و مداومت بر صبر به عنوان مهم ترین ویژگی های مورد نیاز در امر قضاوت یاد کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۷۴ نفر از قضاتی که در سال ۱۴۰۰ عملکرد مطلوب‌تری در پرونده کاری خود داشتند و در ارزشیابی واحد نظارت و ارزشیابی قوه قضاییه حائز رتبه برتر شده بودند، تقدیر شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.