حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
شناسه : 30341

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید از بازار زرند اظهار کرد: با توجه به زلزله خیز بودن استان کرمان، توجه به استحکام بناها از اهمیت ویژه تری برخوردار است و اتفاقاتی که اخیرا در کشور رخ داده است نیز بیانگر لزوم توجه بیش از پیش به این حوزه است و از این […]

پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید از بازار زرند اظهار کرد: با توجه به زلزله خیز بودن استان کرمان، توجه به استحکام بناها از اهمیت ویژه تری برخوردار است و اتفاقاتی که اخیرا در کشور رخ داده است نیز بیانگر لزوم توجه بیش از پیش به این حوزه است و از این رو شهرداری زرند، دستگاه قضایی و میراث فرهنگی باید هماهنگی های لازم را انجام داده و نسبت به بازسازی بازار و استحکام بنا کارهای اساسی انجام شود.

وی افزود: به رئیس دادگستری و دادستان زرند تاکید شده که به موضوع مستحکم سازی بازار این شهرستان ورود کرده و با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری ضمن حفظ این بنا به عنوان یک اثر تاریخی، استحکام آن را ارتقاء بخشند و در غیر این صورت دستگاه قضایی در یک دستور قضایی به موضوع ورود می کند تا این معضل را حل کند.

رئیس دادگستری استان کرمان ادامه داد: یکی از برنامه های سفر به شهرستان زرند دیدار با بازریان و رصد وضعیت بازار این شهرستان بوده است که در این راستادر بازار حضور یافته و مشکلات و درخواست های بازاریان را شنیدیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به اینکه بازاریان از برخی مسائل گلایه مند هستند و این مسائل باید شنیده شود، افزود: همانگونه که انتظار می رود بازاریان و اصناف، مسئولیت های خود نسبت به حاکمیت را انجام دهند؛ حاکمیت نیز باید حرف های آنها را شنیده و برای حل مشکلات آنها اقدام کند.

همچنین در ادامه این سفر رئیس کل دادگستری استان کرمان در جمع نمازگزاران مسجد جامع زرند در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان اظهار کرد: دستگاه قضایی زمانی می تواند موفق شود که رسالت و مسئولیت خود را به بهترین شکل انجام دهد که پشتیبانی مردم را داشته باشد و مردم در اجرای سیاست های مد نظر قوه قضاییه همراهی و همگامی داشته باشند.

وی افزود: بدون پشتیبانی و حمایت مردم هیچ دستگاهی در کشور نمی تواند موفق باشد و موفقیت ما مرهون حمایت های مردم است و الحمدالله ما این حمایت ها را داریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه همه باید در برابر آسیب ها و جرایم احساس وظیفه کنیم، افزود: همه باید همکاری کنیم تا جامعه ای بهتر داشته باشیم و آنچه خیر و صلاح جامعه است را در جامعه پیاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی در ادامه از زرند به عنوان یکی از شهرستان های بسیار خوب و مهم استان کرمان و از مردم این شهرستان به عنوان مردمی ولایت مدار، انقلابی و متدین یاد کرد و ادامه داد: سابقه مردم این شهرستان سرشار از اقدامات انجام شده در حمایت از نظام اسلامی و تبعیت از فرامین امامین انقلاب اسلامی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که رسالت اجرای عدالت در جامعه بر عهده دستگاه قضایی است، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به یک رشد و بالندگی رسیده که می تواند به عنوان یک الگوی موفق در بین کشورهای اسلامی مطرح باشد و نظام قضایی جمهوری اسلامی نیز مبتنی بر احکام دینی و اسلامی این افتخار را دارد که در این مسیر گام بر می دارد و تلاش می کند وظیفه خود را در اجرای عدالت، مبارزه با ظلم و فساد و مبارزه با آسیب های اجتماعی انجام دهد.

وی نقش شهرستان زرند در دفاع مقدس، سازندگی کشور، دفاع از حرم و … را افتخارات این شهرستان برشمرد و مردم این شهرستان را از سرمایه های ارزشمند ان دانست و ادامه داد: مسجد مکانی برای عبادت و رسیدگی به مشکلات مردم است و همانگونه که دوران پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) مسجد محل پیگیری بسیاری از امور بوده و در دوران دفاع مقدس نیز مساجد محوریت بسیاری از فعالیت ها بوده است، باید به نقش و جایگاه مسجد توجه لازم صورت گیرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود عید غدیر را تبریک گفت و با تاکید بر این مطلب که در بین تمامی واجبات دینی و ارکان دینی، هیچ موضوعی به اهمیت امامت و ولایت نیست، تاکید کرد: در روز عید غدیر، دین خدا کامل شد و خداوند را شاکر هستیم که در مکتب تشیع و زیر پرچم ولایت امیر المومنین (ع) زندگی می کنیم و انشاالله شیعه واقعی آن حضرت هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به اینکه عید غدیر را به دلیل اکمال دین گرامی داشته و جشن می گیریم و این روز را باید بسیار گرامی بداریم، عنوان کرد: امروز افتخار داریم در نظام جمهوری اسلامی ایران همچنان تحت بیرق ولایت زندگی می کنیم.

وی با تاکید بر این مطلب که باید قدر نعمت ولایت را بدانیم، تاکید کرد: امروز دشمن درصدد است که عمود ولایت که همان عمود خیمه انقلاب است را تضعیف کند اما مردم انقلابی و ولایت مدار ایران به خوبی به این نعمت الهی را شناخته و قدردان آن هستند.شایان ذکر است؛ رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه این نشست به درخواست های تعدادی از نمازگزاران رسیدگی کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.