حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
شناسه : 28950

حسین رجبی اظهار کرد: برخی افراد پس از طرح دعوا بخصوص در دعاوی کیفری برای اثبات ادعای خود، فایل صوتی مکالمات تلفنی را به عنوان ادلّه به محاکم قضایی ارائه می کنند، که این شیوه ارائه مستندات و ضبط مکالمات بدون اجازه افراد بر اساس قانون وصف مجرمانه دارد. وی افزود: دریافت فایل صوتی مکالمات […]

پ
پ

حسین رجبی اظهار کرد: برخی افراد پس از طرح دعوا بخصوص در دعاوی کیفری برای اثبات ادعای خود، فایل صوتی مکالمات تلفنی را به عنوان ادلّه به محاکم قضایی ارائه می کنند، که این شیوه ارائه مستندات و ضبط مکالمات بدون اجازه افراد بر اساس قانون وصف مجرمانه دارد.

وی افزود: دریافت فایل صوتی مکالمات برای کشف جرایم نیازمند دستور قضایی است و باید از طریق مجاری قانونی صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در ادامه بیان کرد: ضبط مکالمات تلفنی توسط افراد و با ابزار مختلف و بدون رعایت تشریفات قانونی صورت می گیرد؛ که این در واقع خلاف اصل تحصیل دلیل از مسیر قانونی و نقض حقوق عامه مردم تلقی می شود و مصداق عمل مجرمانه دارد که قانونگذار برای آن جرم‌انگاری کرده و مجازات نیز در نظر گرفته است.

رجبی همچنین به مستندات قانونی این موضوع اشاره و بیان کرد: مطابق ماده ۵۸۲ قانون مجازات اسلامی و ماده ۷۳۰ قانون جرایم رایانه‌ ای، ضبط مکالمات تلفنی بدون اجازه افراد ممنوع است و در این مواد برای این اقدام مجازات حبس و جزای نقدی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه مردم در این خصوص باید راهکارهای قانونی را دنبال کنند، تاکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند که در صورت ضبط مکالمات تلفنی افراد و ارائه به محاکم قضایی به عنوان ادلّه، یک فعل مجرمانه و خلاف قانون و اصول اخلاقی مرتکب شده‌اند و این حق برای طرف آنها ایجاد می شود که با طرح دعوا در مراجع قضایی، مجازات این عمل مجرمانه را خواستار شوند و قطعاً در صورت احراز، قانون نسبت به آنها اعمال خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.