حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
شناسه : 28657

 حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار های جداگانه با هیئت مدیره و اعضای مرکز وکلای قوه قضاییه، هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی قوه قضاییه استان کرمان و کانون وکلای دادگستری استان کرمان اظهار کرد: اگر دستگاه قضایی را به پرنده تشبیه کنیم یک بال آن وکلا و یک بال آن کارشناسان هستند و […]

پ
پ

 حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار های جداگانه با هیئت مدیره و اعضای مرکز وکلای قوه قضاییه، هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی قوه قضاییه استان کرمان و کانون وکلای دادگستری استان کرمان اظهار کرد: اگر دستگاه قضایی را به پرنده تشبیه کنیم یک بال آن وکلا و یک بال آن کارشناسان هستند و اگر این دو بال هماهنگ نباشند، بدون شک این پرونده نمی تواند اوج بگیرد و به قله های پیش بینی شده، برسد.

وی با اشاره به این مطلب که قاضی در محکمه فردی بی طرف است و وکلا و کارشناسان وظیفه دفاع از حقوق طرفین پرونده را بر عهده دارند، تاکید کرد: به دنبال تاسیسات حقوقی هستیم که عدالت به بهترین شکل ممکن در جامعه محقق شود.

رئیس دادگستری استان کرمان بر توسعه فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: باید کار را با هماهنگی به شکلی پیش ببریم که هر شهروند یک وکیل محقق شود و مردم بتوانند از حقوق خود دفاع کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به اینکه کمک وکیل تنهامربوط به دادگاه نیست، عنوان کرد: به طور نمونه موضوع وکیل خانواده در گذشته مطرح شده است و امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه و جایگاه مطلوب برسد تا خانواد ها و مردم از وجود وکلا در کارهای روزمره خود استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: جامعه وکلا و کارشناسان بازوان دستگاه قضایی در احقاق حق مردم و اجرای عدالت هستند و اگر هر یک از این بخش ها، کار خود را به طور کامل و صحیح انجام ندهد، در مسیر تحقق عدالت خدشه وارد می شود.

وی جلب اعتماد مردم را یک اصل مهم دانست و تاکید کرد: پیشنهاد می شود که پویش صلح و سازش در مرکز وکلا راه اندازی شود و وکلا به نقش خود در حوزه ایجاد صلح و سازش در بین طرفین پرونده دقت نظر بیشتری داشته باشند و دستگاه قضایی استان نیز از این حرکت حمایت خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی قوه قضاییه استان کرمان نیز با اشاره به اینکه همه ما هدف و رسالت مشترک اجرای عدالت را دنبال می کنیم، تاکید کرد: در توصیف اجرای عدالت می توان صحبت های زیادی مطرح کرد و در عمل و پیاده سازی آن بسیار دشوار است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با بیان اینکه فلسفه تشکیل حکومت در نظام اسلامی رسیدن به عدالت است، تصریح کرد: یکی از بازوان دستگاه قضایی در راستای تحقق عدالت، کار کارشناسی است .

وی تصریح کرد: کار کارشناسی آنقدر مهم است که آرای صادره بدون نظر کارشناسی از اتقان و استحکام لاز برخوردار نیست و نمی تواند عدالت را تضمین کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.