حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
شناسه : 28159

ابوالفضل محبی، در رابطه با راه اندازی پویش «به حرمت علی (ع) می بخشم» و تاثیر آن بر ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های اختلافات و آزادی زندانیان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری صلح و سازش به ویژه در پرونده های قصاص نفس و پایگاه دینی، مذهبی و فرهنگ ملی ایرانیان در […]

پ
پ

ابوالفضل محبی، در رابطه با راه اندازی پویش «به حرمت علی (ع) می بخشم» و تاثیر آن بر ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های اختلافات و آزادی زندانیان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری صلح و سازش به ویژه در پرونده های قصاص نفس و پایگاه دینی، مذهبی و فرهنگ ملی ایرانیان در خصوص اهمیت صلح و سازش و سیاست های قوه قضاییه مبنی بر ایجاد سازش در پرونده ها؛ ستاد مردم نهاد صبر به عنوان یکی از بازوهای سازشی قوه قضاییه با استفاده ازظرفیت های مردمی از قبیل ریش سفیدان، معتمدین و صلح یاران پویش سراسری (به حرمت علی (ع) می بخشم) را ایجاد کرد.

وی افزود: در قالب این پویش و با کمک بخش‌های مختلف از جمله دادگستری‌ها، مرکز توسعه حل اختلاف کشور اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف و تمامی مراجع قضایی به نتایج خوبی در زمینه آزادی زندانیان به خصوص در ماه مبارک رمضان دست پیدا کردیم.

دبیر ستاد ملی صبر با اعلام  این موضوع که در ماه مبارک رمضان سال جاری در راستای پویش «به حرمت علی (ع) می بخشم» در سراسر کشور ۴۹ زندانی محکوم به قصاص با اخذ رضایت قطعی از اولیای دم آزاد شدند، اضافه کرد: در این زمینه استان خوزستان بیشترین میزان جلب رضایت اولیای دم با ۱۱ مورد را کسب کرد.

محبی عنوان کرد: همچنین این پویش در ماه مبارک رمضان موجب آزادی ۶۹۲ زندانی مالی با مبلغ اهدایی حدود ۱۸ میلیارد تومان شد.

وی گفت: با تاثیرات این پویش در ۵ هزار و ۲۵۸ فقره پرونده با کسب رضایت از شکات صلح وسازش ایجاد شده است.

دبیر ستاد ملی صبر در ادامه اعلام کرد: ۴۷۴ پرونده مهم طایفه ای و نزاع دسته جمعی کثیرالشاکی در قالب این پویش با صلح و سازش مختومه شد که بیشترین آمار در این زمینه را استان های سیستان بلوچستان و اصفهان به خود اختصاص داده اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.