حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
شناسه : 24828

حیدر آسیابی امروز در جمع خبرنگاران از ارتقای جایگاه دادگستری استان در شاخص‌های قضایی به گواه اعداد و ارقام خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی قوه قضاییه دادگستری گلستان جایگاه ششم بین دادگستری کشور در بهبود عملکرد و شاخص‌های رسیدگی به پرونده‌ها را کسب کرده است. رئیس کل دادگستری گلستان افزود: کاهش مدت رسیدگی […]

پ
پ

حیدر آسیابی امروز در جمع خبرنگاران از ارتقای جایگاه دادگستری استان در شاخص‌های قضایی به گواه اعداد و ارقام خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی قوه قضاییه دادگستری گلستان جایگاه ششم بین دادگستری کشور در بهبود عملکرد و شاخص‌های رسیدگی به پرونده‌ها را کسب کرده است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: کاهش مدت رسیدگی به پرونده‌ها، تعیین تکلیف پرونده‌های معوق، کاهش جمعیت کیفری، افزایش صدور آرای جایگزین حبس، بازدیداز حوزه‌های قضایی و زندان‌ها و صلح و سازش در شعب شورای حل اختلاف از جمله اقداماتی است که در شاخص‌های رسیدگی، مطلوب ارزیابی شده است.

آسیابی در ادامه سخنان خود از از تعیین تکلیف ۸۰ درصد پرونده‌های مربوط به ساحل خواری در محاکم استان خبر داد و گفت: با این اقدام ۱۶۰ هکتار ساحل به منابع طبیعی بازگردانده شد و بقیه پرونده‌ های مربوط به ساحل خواری هم در محاکم تجدیدنظر استان در حال رسیدگی است و تا پایان اسفند تعیین تکلیف خواهد شد.

وی به حدنگاری بیش از ۹۹ درصد اراضی منابع طبیعی استان هم اشاره کرد و گفت: درصد باقیمانده نیز تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود و به این ترتیب نخستین استان کشور خواهیم بود که ۱۰۰ درصد اراضی ملی سند دار شده است و به زودی جشن پایان حدنگاری اراضی ملی را در استان برگزار می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: با حدنگاری همه اراضی منابع طبیعی در گلستان، حجت بر متولیان حفظ منابع طبیعی استان تمام می‌شود و نمی‌توانند به بهانه مطلع نبودن از حد و حدود اراضی منابع طبیعی، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

آسیابی افزود: از این پس پرونده ترک فعل مدیران در دادستانی مرکز استان با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

این مقام ارشد قضایی استان به ترک فعل‌های صورت گرفته در حوزه خلیج گرگان هم اشاره کرد و گفت: طرح‌های و برنامه‌های زیادی برای احیای خلیج گرگان صورت گرفته است، اما در عمل اتفاق خاصی نیافتاده است و در دادستانی مرکز استان در حال بررسی این موضوع هستیم.

وی همچنین درباره اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی که دادگستری یکی از ارکان اصلی و اجرایی آن است خاطر نشان کرد: با پیگیری این ستاد از ابتدای سال تاکنون ۸ کارخانه غیرفعال به چرخه تولید بازگشتند و حدود ۵۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

آسیابی گفت: در ۶ ماه از شروع فعالیت در دادگستری گلستان از همه حوزه‌های قضایی حداقل یک بار بازدید و نیازمندی‌ها بررسی شد و از ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی هم حداقل یک نوبت بازدید انجام شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه این نشست به اقدامات دادگستری در حوزه حقوق عامه اشاره کرد و گفت: در حوزه سلامت با پیگیری دستگاه قضایی استان آنژیوگرافی گنبدکاووس فعالیت خود را از سر گرفت و مشکل حقوقی آنژیوگرافی کردکوی هم برطرف شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به پیگیری دو پرونده کثیر شاکی در استان، گفت: رئیس قوه اختیارات ویژه برای پیگیری این پرونده به استان تفویض کرده است و پس از بازدید‌های میدانی و حضور کارشناسان پتروشیمی ایران، منتظر نتیجه کارشناسی برای ادامه کار هستیم.

وی ادامه داد: در پرونده موج‌های آبی هم کار ساخت و ساز آغاز شده و یکسال به مجری طرح برای تکمیل پروژه فرصت داده شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.