حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
شناسه : 21458

در پی عزم قوه قضاییه در کاهش تعداد پرونده‌های مُسن و استفاده از قضات جهادی، گفت‌وگویی با عباس جُغتایی قاضی ساعی و پرتلاش مجتمع قضایی شهید مفتح انجام داده‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید. عباس جغتایی در معرفی و بیان سوابق خدمتی خود گفت: از سال ۸۶ و با سمت دادیار در محاکم […]

پ
پ

در پی عزم قوه قضاییه در کاهش تعداد پرونده‌های مُسن و استفاده از قضات جهادی، گفت‌وگویی با عباس جُغتایی قاضی ساعی و پرتلاش مجتمع قضایی شهید مفتح انجام داده‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

عباس جغتایی در معرفی و بیان سوابق خدمتی خود گفت: از سال ۸۶ و با سمت دادیار در محاکم استان خراسان شمالی کار خود را آغاز کردم و پس از انتقال به استان تهران و شهرستان پیشوا، اکنون در مجتمع قضایی شهید مفتح شهر تهران مشغول خدمت هستم.

جغتایی که به عنوان قاضی ساعی دادگستری استان تهران از سوی معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات معرفی شده‌است، ساعت کاری نامشخص را از جمله ویژگی‌های قضات دادگستری می‌داند که در زمان‌های خارج از ساعت کاری نیز در شعبه حضور دارند.

وی گفت: به عنوان مثال بنده از ساعت شش و نیم در محل کار حاضر و تا یکی دو ساعت بعد از زمان مصوب اداری نیز مشغول به کار هستم.

جغتایی تاکید کرد: قضات نمی‌توانند ساعت کاری مشخصی داشته باشند؛ چرا که حتی در منزل نیز ذهن آنان درگیر موضوعات کاری است.

رئیس شعبه ۲۱۴ مجتمع شهید مفتح در مورد آمار عملکرد شعبه در رسیدگی به پرونده‌ها گفت: در سال جاری تلاش داشته‌ایم تا موجودی شعبه را به حد نرمال و در حال حاضر به ۱۷۲ پرونده کاهش دهیم و میانگین زمان رسیدگی شعبه ۲۰ روز است و تعداد پرونده‌هایی که روزانه تعیین وقت رسیدگی می‌شوند ۱۰ فقره است.

جغتایی افزود: دعاوی مربوط به معاملات ملکی قسمت عمده‌ای از موضوعات پرونده‌های شعبه را به خود اختصاص داده و دیگر موضوعات از قبیل الزام به تنظیم سند رسمی، تحویل مبیع و همچنین دعاوی راجع به مطالبه طلب اعم از سفته و چک نیز در پرونده‌های ارجاعی به این شعبه وجود دارد.

رئیس شعبه ۲۱۴ مجتمع شهید مفتح عوامل موثر در ایجاد نقاط قوت شعبه تحت مدیریت خود گفت: وجود احترام متفابل و بکارگیری اهتمام لازم در انجام وظایف محوله از سوی همکاران شعبه نیز از علل اصلی موفقیت شعبه در کاهش پرونده‌های مُسن بوده؛ چرا که بدون تلاش و یاری همکاران اداری شعبه، کسب چنین نتیجه‌ای ممکن نیست.

جغتایی در پایان تاکید کرد: سختی کار قضات را فقط قضات درک می‌کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.