حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
شناسه : 13587

علی دهقانی، رئیس کل دادگستری ایلام در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان ایلام گفت: در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر قانون اساسی و منطبق بر موازین شرع مقدس اسلام است، موضوعی مهم‌تر از انتخابات وجود ندارد و همه کسانی که دست اندرکار برگزاری انتخابات هستند […]

پ
پ

علی دهقانی، رئیس کل دادگستری ایلام در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان ایلام گفت: در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر قانون اساسی و منطبق بر موازین شرع مقدس اسلام است، موضوعی مهم‌تر از انتخابات وجود ندارد و همه کسانی که دست اندرکار برگزاری انتخابات هستند اعم از اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی، همه مکلف به فراهم نمودن یک انتخابات سالم با مشارکت حداکثری هستند.

وی در ادامه به نقش اقشار و اصناف مختلف جامعه در برگزاری انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری و برگزاری کلیه مراحل آن در سلامت و امنیت کامل، باید یک کار جهادی و خرد جمعی شکل گرفته و از همه ظرفیت‌های موجود استفاده شود، به همین سبب موضوعات مهمی، چون صیانت و امانتداری، مشارکت و رعایت قانون در اولویت است.

دهقانی ادامه داد: شرط اصلی انتخابات سالم رعایت قانون است که باید از جانب مردم، نامزد‌های انتخاباتی و مجریان و ناظران انتخابات رعایت شود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در ادامه سخنان خود با بیان این که در دستگاه قضایی در امر انتخابات اولویت را به پیشگیری اختصاص داده ایم، افزود: با اقدامات پیشگیرانه زمینه مشارکت حداکثری و فعال مردم فراهم می‌شود که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام در ادامه تاکید کرد: باید نظارت ویژه و دقیق موجب شود استفاده از اموال عمومی و بیت المال در ضمن برگزاری انتخابات رصد شود که له یا علیه شخص خاصی استفاده نشود و با برنامه‌هایی که این ستاد ارائه می‌دهد و نظارت و برخورد‌هایی که صورت می‌گیرد از تخریب نامزد‌ها علیه یکدیگر پیشگیری شود.

دهقانی با تاکید بر اولویت پیشگیری از جرایم و تخلفات در انتخابات خرداد ماه افزود: در انتخابات شورای شهر و روستا، هرگونه تخلفات انتخاباتی رصد و با نظارت و اقدامات و تدابیر پیشگیرانه و دعوت از نامزد‌های انتخاباتی ضمن تقویت مشارکت حداکثری از تخریب در فضای حقیقی و مجازی جلوگیری و با متخلفین مطابق قانون برخورد شود.

وی در ادامه به نقش پر رنگ رسانه‌ها در پرشور کردن فضای انتخابات اشاره کرد و اذعان داشت: رسانه‌ها نقش بسیار مهم و ویژه‌ای در فرآیند برگزاری صحیح انتخابات دارند و باید با دقت مفاد قانون مطبوعات را رعایت کنند.

دهقانی با اشاره به ویژگی خاص انتخابات شورای شهر و روستا گفت: با توجه به بومی بودن استان ایلام و حضور اقشار و طوایف مختلف در این انتخابات، باید مخاطرات و چالش‌های ممکن بررسی و در خصوص مواجهه با آن‌ها رویکرد پیشگیرانه را در راس برنامه‌ها قرار دهیم.

در این جلسه همچنین عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان ایلام گفت: هدف ما حضور پرشور و حداکثری در پای صندوق‌ها همراه با صیانت از آراء و در نهایت انتخاب نامزد اصلح توسط مردم است.


ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.