حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
شناسه : 13066

صبح امروز (شنبه) طی مراسمی، تفاهم نامه همکاری مشترک دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با سازمان اسناد و املاک ایران میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شورای عالی مناطق آزاد تجاری،صنعتی و ویژه اقتصادی منعقد شد. ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این نشست […]

پ
پ

صبح امروز (شنبه) طی مراسمی، تفاهم نامه همکاری مشترک دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با سازمان اسناد و املاک ایران میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شورای عالی مناطق آزاد تجاری،صنعتی و ویژه اقتصادی منعقد شد.

ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این نشست با تاکید بر لزوم تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی در مناطق ویژه اقتصادی٫ صنعتی و تجاری اظهار کرد: در سال ۹۹ اقدامات بسیار مؤثری در اجرای این قانون داشتیم که قابل قیاس با چند دهه گذشته نیست و موفقیت‌های خوبی در تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و منابع طبیعی داشته‌ایم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: تثبیت مالکیت دولت بر اراضی خود در مناطق ویژه اقتصادی، صنعتی و تجاری از موضوعات حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه اراضی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به لحاظ ارزش افزوده مورد طمع قرار می‌گیرند، گفت: زمانی که موفق شویم سند کاداستر الکترونیکی برای اراضی این مناطق صادر کنیم امکان حراست و حفاظت از این اراضی برای مدیران این مناطف فراهم می‌شود.

خداییان در ادامه گفت: شفافیت زمین و مسکن بعد دیگر این موضوع است؛ اجرای کاداستر، ضمن ایجاد شفافیت، به مدیران و مسئولان این مناطق کمک می‌کند تا شناخت بیشتری از اراضی خود داشته باشند و زمین را مدیریت کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: در گذشته اسنادی صادر شده که توصیفی است و بین اراضی دولتی و مردم تداخل وجود دارد؛ لذا با تثبیت مالکیت دولت، ضمن ایجاد شفافیت، امکان مدیریت زمین در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تجاری و صنعتی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه صدور اسناد کاداستری موجب افزایش ارزش افزوده اراضی می‌شود، اظهار کرد: براین اساس٫ این تفاهم نامه بین سازمان ثبت و مدیریت مناطق آزاد صنعتی و ویژه اقتصادی و تجاری منعقد می‌شود که ضمن تسریع در صدور اسناد مالکیت دولت در این مناطق٫ سبب ایجاد شفافیت و مدیریت اراضی در این مناطق می‌شود.

خداییان در ادامه اذعان کرد: اقدام دیگری که در اجرای این تفاهم نامه صورت می‌گیرد٫ تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای است؛ در برخی از این اسناد حدود اراضی و املاک توصیفی است که با صدور سند تک برگ کاداستری هم حدود تعیین می‌شود و هم اطلاعات آن در سامانه‌های مربوطه ثبت می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تشکیل کارگروه‌هایی با مشارکت سازمان ثبت و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری٫ صنعتی و ویژه اقتصادی٫ عنوان کرد: این کارگروه‌ها برای نظارت بر اجرای این تفاهم نامه تشکیل می‌شود تا هر چه سریع‌تر مفاد این تفاهم‌نامه عملیاتی شود.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک یکدیگر این تفاهم نامه را اجرایی کنیم و در نهایت به روزی برسیم که هیچ قطعه‌ای از اراضی دولت در این مناطق فاقد سند کاداستری نباشد.

تسریع در صدور اسناد مالکیت دولت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اقدامات سازمان ثبت

حمیدرضا مومنی٫ دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجار ، صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت موضوع قانونمند شدن املاک و ایجاد شفافیت در این زمینه عنوان کرد: با انعقاد این تفاهم نامه به دنبال تعیین تکلیف موضوع مالکیت اراضی هستیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: موضوع زمین در مناطق آزاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به طور اساسی این موضوع به درآمد‌های مناطق آزاد اتصال خورده است.

وی با بیان اینکه زمین به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی در مناطق آزاد خیلی مهم است، گفت: تثبیت مالکیت دولت بر اراضی موضوع مورد استقبال همه مناطق آزاد در کشور است و تکلیف قانونی است و سعی می‌کنیم این موضوع را نهایی کنیم تا هم حق و حقوق مخاطبین به طور واقعی داده شود و از طرفی حق و حقوقی از بیت المال ضایع شود.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک به امضا طرفین رسید.


ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.