حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
شناسه : 12910

طحان نظیف، عضو شورای نگهبان، در گزارشی که از جلسه روز ۱۸ فروردین شورای نگهبان به صورت غیر مستقیم از احتمال تایید نشدن طرح جوانی جمعیت  و همچنین بازگشت آن به مجلس شورای اسلامی خبر داد. این طرح روز ۱۴ فروردین به شورای نگهبان ارسال شده است و طبق قانون، این شورا ۱۰ روز برای […]

پ
پ

طحان نظیف، عضو شورای نگهبان، در گزارشی که از جلسه روز ۱۸ فروردین شورای نگهبان به صورت غیر مستقیم از احتمال تایید نشدن طرح جوانی جمعیت  و همچنین بازگشت آن به مجلس شورای اسلامی خبر داد. این طرح روز ۱۴ فروردین به شورای نگهبان ارسال شده است و طبق قانون، این شورا ۱۰ روز برای بررسی آن فرصت دارد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به بررسی مواد اول طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در جلسه هفته گذشته شورا نوشت:

مجلس شورای اسلامی، اختیار خود در مورد تصویب این طرح را بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، به کمیسیون مشترکی که در مجلس در این خصوص تشکیل شده بود، واگذار کرده بود اما به هر حال طبق همان اصل، تمام مصوبات مجلس چه مصوبات صحن و چه مصوبات کمیسیون‌ها، نیازمند بررسی و اظهارنظر در شورای نگهبان هستند. لازم به ذکر است بر اساس ماده ۵۱ طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، هرگونه توزیع رایگان و ارائه اقلام مرتبط با پیشگیری از بارداری و کارگذاشتن اقلام پیشگیری و تشویق به استفاده از آنها ممنوع می‌شود. همچنین هرگونه ارائه داروهای هورمونی جلوگیری از بارداری در داروخانه‌های سراسر کشور باید با تجویز پزشک باشد. عقیم سازی زنان و مردان به جز در موارد استثنایی و در جایی که بارداری برای مادر خطر جانی دارد، ممنوع خواهد شد.

عضو شورای نگهبان اعلام کرد: مساله جمعیت یکی از موضوعات و دغدغه‌هایی است که در سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری و بسیاری از دلسوزان کشور مطرح شده که شاید بتوان تصویب چنین مصوبه‌ای از سوی مجلس را گامی عملی در این راستا تلقی نمود. ضمن تشکر از دغدغه نمایندگان محترم که سعی نموده‌اند تسهیلات فراوانی را در این جهت فراهم نمایند، باید توجه نمود که ممکن است در هر طرح و لایحه‌ای که در این حجم تهیه و تصویب شده باشد، برخی ابهامات و اشکالات وجود داشته باشد که امیدوارم با رفت‌وبرگشت بین مجلس و شورای نگهبان و پس از رفع این ابهامات و ایرادات، شاهد تصویب و اجرای قانونی بی‌اشکال و کارآمد باشیم.

گفتنی‌است طرح «جوانی جمعیت و تعالی خانواده» بدون بررسی در صحن مجلس و بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی تصویب شده و برخی مواد آن درباره محدود کردن دسترسی شهروندان به وسایل پیشگیری از بارداری و تبعیض‌های استخدامی به نفع افرادی با فرزندان بیشتر، انتقادهایی را در پی داشته است.

بر اساس ماده ۵۱ این طرح، هرگونه توزیع رایگان و ارائه اقلام مرتبط با پیشگیری از بارداری و کارگذاشتن اقلام پیشگیری و تشویق به استفاده از آنها ممنوع می‌شود.

همچنین هرگونه ارائه داروهای هورمونی جلوگیری از بارداری در داروخانه‌های سراسر کشور باید با تجویز پزشک باشد. عقیم سازی زنان و مردان به جز در موارد استثنایی و در جایی که بارداری برای مادر خطر جانی دارد، ممنوع خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.