حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
شناسه : 11986

به نقل از خبرگزاری میزان ،صیانت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات از مهم‌ترین محور‌های فعالیت قوه قضاییه در دوران تحول محسوب می‌شود. دادگستری استان البرز در این راستا و در سال گذشته اقدامات متعددی انجام داده که در این راستا به برخی از این اقدامات اشاره می‌شود. در […]

پ
پ

به نقل از خبرگزاری میزان ،صیانت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات از مهم‌ترین محور‌های فعالیت قوه قضاییه در دوران تحول محسوب می‌شود.

دادگستری استان البرز در این راستا و در سال گذشته اقدامات متعددی انجام داده که در این راستا به برخی از این اقدامات اشاره می‌شود.

در سال گذشته میزان اراضی ملی آزادسازی شده و اجرای احکام قضایی (قلع و قمع) در استان البرز در مجموع ۷۳ هکتار و ۴۰۰ متر مربع بوده است.

همچنین آمار آزادسازی اراضی به تفکیک حوزه‌های قضایی در استان البرز عبارت از بیش از ۹۲۵ هکتار در ساوجبلاغ، بیش از ۹۸۵ هکتار در چهارباغ، بیش از ۶۴۶ هکتار در نظرآباد، ۶۷۳ هکتار در کرج، ۶۵ هکتار در اشتهارد، ۲۱ هکتار در فردیس و ۲۱ هکتار در طالقان و در مجموع بیش از سه هزار و ۳۳۷ هکتار است.

از سال ۹۴ تا ۹۸ حدود ۳۱۹۷ هکتار از اراضی در راستای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات آزادسازی شد که این آمار به تنهایی در سال ۹۹ تاکنون ۳۳۳۷ هکتار بوده است؛ به عبارت دیگر، عملکرد دادگستری استان البرز در این زمینه در سال ۹۹ بیش از مجموع عملکرد ۵ سال گذشته است.

در زمینه آزادسازی حریم و بستر رودخانه نیز طی ۱۱ ماهه سال گذشته مجموعا ۳۶ هزار متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه ولیان در شهرستان هشتگرد و ۵۸ هزار و ۲۱۴ متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه آتشگاه در شهرستان کرج آزادسازی شده است. در مجموع، ۹۴ هزار و ۲۱۴ متر مربع یا حدود ۱۰ و نیم هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه در استان البرز آزادسازی شده است.



ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.