حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
شناسه : 11512

به نقل از خبرگزاری میزان ،غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در همایش هم اندیشی مسیر تحول حل اختلاف قوه قضاییه، بر لزوم تلاش همه جانبه برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تأکید کرد و گفت: بهترین تحول دستگاه قضایی ترویج فرهنگ حل اختلاف است. رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی […]

پ
پ

به نقل از خبرگزاری میزان ،غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در همایش هم اندیشی مسیر تحول حل اختلاف قوه قضاییه، بر لزوم تلاش همه جانبه برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تأکید کرد و گفت: بهترین تحول دستگاه قضایی ترویج فرهنگ حل اختلاف است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در این گردهمایی گفت: صلح و سازش مقدم بر قضاوت و پرخیر و برکت‌تر از قضاوت است و ما باید این سنت اسلامی – ایرانی را گسترش دهیم و ترویج کنیم.

وی افزود: باید یک نهضت همه جانبه برای احیاء سنت حسنه صلح و سازش به راه بیفتد و مردم را ترغیب کنیم تا در کنار ما به گسترش صلح و سازش روی بیاورند.

صادقی گفت: باید در مسیر حرکتمان تغییر ایجاد کنیم و از تمامی ارکان جامعه بخواهیم تا به ما در این جهت کمک کنند تا بتوانیم به سنت‌های حسنه خودمان بازگردیم.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با تشریح اقدامات مجموعه قضایی خراسان رضوی در زمینه حل اختلاف گفت: ما به دنبال انجام اقدامات مردم محور بوده ایم و در این مسیر نتایج بسیار خوبی حاصل شده است و در حال حاضر در مساجد، حسینیه ها، خیریه ها، نیرو‌های نظامی و انتظامی، ادارات و حتی واحد‌های تولیدی و صنعتی شورا‌های همیاران حل اختلاف تشکیل شده و با حضور نیرو‌های مردمی؛ این مجموعه‌ها عملکرد مطلوبی از خود به جای گذاشته اند.

وی با اشاره به سند تحول قضایی گفت: حرکت مبارکی به دست ریاست قوه قضاییه با هدف حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش آغاز شده و امیدواریم در سایه ترویج این فرهنگ شاهد کاهش اختلافات و سالم سازی جامعه باشیم.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: با عنایت به تلاش‌های صورت گرفته شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم و در مقابل افزایش میزان پرونده‌های منتهی به صلح و سازش و حل اختلاف بوده ایم و این روند در سال آینده با قدرت و قوت استمرار خواهد یافت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.