حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
شناسه : 11389

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین تحلیف ۱۸ کارشناس رسمی جدیدالورود با تاکید بر اینکه تشخیص موضوع، مهمترین پایه دادرسی عادلانه است، گفت: از آنجا که قاضی در تمامی زمینه‌های متکثر تجربه و دانش لازم را ندارد و تشخیص موضوعات نیاز به تجربه طولانی دارد، کارشناس به عنوان یک مشاور امین در […]

پ
پ

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین تحلیف ۱۸ کارشناس رسمی جدیدالورود با تاکید بر اینکه تشخیص موضوع، مهمترین پایه دادرسی عادلانه است، گفت: از آنجا که قاضی در تمامی زمینه‌های متکثر تجربه و دانش لازم را ندارد و تشخیص موضوعات نیاز به تجربه طولانی دارد، کارشناس به عنوان یک مشاور امین در کنار قاضی قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: کارشناس به دلیل جامعیت و اشراف لازم نسبت به موضوع تخصصی کار خود زمینه تشخیص درست موضوع برای قضات را فراهم می‌کند و از این رو کارشناسی در نظام قضایی دنیا یکی از پایه‌های اساسی دادرسی عادلانه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های جامعه توسعه یافته در دنیای امروز، دادرسی‌های عادلانه است، اظهار کرد: جامعه زمانی می‌تواند به توسعه، پیشرفت، رفاه و آسایش دست یابد که دادرسی‌های قضایی عادلانه در آن جریان داشته باشد.

موحد با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای بدون عدالت قضایی نمی‌تواند مسیر سعادت و رفاه را طی کند، اظهار کرد: دادرسی‌های عادلانه قضایی برای آن شکل می‌گیرد که در ساختار قضایی کشور بتواند با تشخیص درست موضوعات، حقیقت را کشف کرده و حکم قانونی متناسب را صادر کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به سه رکن مهم حکم قاضی، اظهار کرد: جمع آوری استدلال و تشخیص موضوع، تفحص در قوانین و تعیین حکم مقتضی و ایجاد تناسب بین حکم و موضوع از ارکان اصلی تحقق دادرسی عادلانه است و اگر در تشخیص موضوع به درستی اقدام نشود، حکم متناسب نیز صادر نخواهد شد و از این رو عدالت قضایی تحقق نمی‌یابد.

وی تصریح کرد: عرصه کار کارشناسی برای تحقق دادرسی عادلانه، بسیار خطیر و حساس است و اگر بر اساس یک نظر کارشناسی زمینه ظلم فراهم شود، کارشناس درپیش وجدان، شرف و اخلاق خود چگونه جوابگو خواهد بود.

موحد گفت: یک نظر کارشناسی ممکن است زندگی یک فرد را دگرگون کند و به دلیل حساسیت کار کارشناسی است که برای فعالیت در این حوزه، سوگند یاد کردن مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: کارشناسان باید متن سوگند خود را نصب العین قرار داده و همواره به آن توجه داشته باشند.

رئیس هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان نیز گفت: در سال جاری ۱۴۰ کارشناس رسمی جدید در استان کرمان جذب شده اند.

غلامعباس پورسیدی عنوان کرد: طی سال جاری در سه مرحله نسبت به جذب کارشناسان جدید اقدام شده که در مرحله اول ۷۷ نفر، در مرحله دوم ۴۵ نفر و در مرحله سوم ۱۸ نفر جذب شده اند.



ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.