حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
شناسه : 10838

چندی پیش یکی از مسئولان نهاد وکالت پس از یک لایو اینستاگرامی از داوطلبان آزمون وکالت که مایل به تعویق زمان آزمون بودند خواست تا مشخصات خود را در دایرکت اینستاگرام برای او ارسال کنند، اتفاقی که باعث ایجاد حواشی و ابهامات متعددی از سوی داوطلبان شد. به دنبال توضیحی درباره علت و نتیجه ارسال […]

پ
پ

چندی پیش یکی از مسئولان نهاد وکالت پس از یک لایو اینستاگرامی از داوطلبان آزمون وکالت که مایل به تعویق زمان آزمون بودند خواست تا مشخصات خود را در دایرکت اینستاگرام برای او ارسال کنند، اتفاقی که باعث ایجاد حواشی و ابهامات متعددی از سوی داوطلبان شد.

به دنبال توضیحی درباره علت و نتیجه ارسال این مشخصات با وی تماس گرفتیم اما این مسئول صرفاً به بیان اینکه «حاضر به جواب دادن به هیچ سؤالی نیستم» اکتفا کرد و نهایتاً دربرابر اصرار خبرنگار اختبار و پرسش درباره وضعیت برگزاری آزمون گفت: «اسکودا، اتحادیه کانون‌های وکلاست و صرفاً در برابر کانون‌ها وظیفه پاسخگویی دارد و هیچ‌یک از مسئولانش وظیفه‌ جواب‌دادن به شما را ندارند.»

هرچند این جمله، دیدگاه یک شخص خاص بوده و قاعدتاً بیانگر دیدگاه رسمی یک نهاد نیست، اما به نظر می‌رسد توصیفی از رویکرد عملی گروه زیادی از مدیران و مسئولان نهادها و ادارات، اعم از دولتی و غیردولتی، باشد.

در هفته‌های اخیر و با بالاگرفتن بحث تعویق یا برگزاری آزمون‌های دکتری و وکالت و نیز با افزایش بحران کرونا در استان خوزستان، یک بار دیگر جای خالی پاسخگویی و همدلی مسئولانه احساس می‌شود، خلائی که این روزها شاید به اندازه خطرات ویروس کرونا باعث اضطراب داوطلبان شده است.
داوطلبان می‌پرسند اگر تصمیم قطعی بر برگزاری آزمون اتخاذ شده بود چرا این تصمیم تنها یک هفته قبل از تاریخ مقرر به صورت رسمی اعلام شد؟ چرا با وجود افزایش حوزه‌های برگزاری آزمون دکتری در خوزستان و در شرایط نگران‌کننده این استان، شهرهای برگزاری آزمون وکالت در خوزستان افزایش پیدا نمی‌کنند؟ با توجه به محدودیت‌های رفت‌وآمد، وضعیت تردد داوطلبان به چه ترتیب خواهد بود و اخذ مجوز سفر به چه روشی باید انجام شود؟

اسکودا به‌عنوان نهاد برگزارکننده آزمون وکالت در ماه‌های اخیر صرفاً به بیان اینکه «مجری آزمون، سازمان سنجش است» و «تعویق یا عدم تعویق صرفاً در اختیار ستاد مبارزه با کروناست» اکتفا کرده، اما به نظر نمی‌رسد این امر، رافع مسئولیت اخلاقی اسکودا در اطلاع‌رسانی شفاف، پاسخگویی به سوالات و تلاش برای فراهم‌کردن مقدمات حضور داوطلبان در یک آزمون برابر و کم‌خطر باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.