حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
شناسه : 10808

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نخسین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان کرمان از تعیین شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در سطح این استان خبر داد و گفت: تدوین و اجرای برنامه جامع پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان کرمان با استفاده از تجربیات گذشته باید دنبال شود. رئیس […]

پ
پ

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نخسین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان کرمان از تعیین شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در سطح این استان خبر داد و گفت: تدوین و اجرای برنامه جامع پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان کرمان با استفاده از تجربیات گذشته باید دنبال شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: وظایف قوه قضاییه در راستای پیشگیری از جرایم انتخاباتی و برخورد این جرایم در سه مرحله قبل، حین و بعد انتخابات تعریف شده که با برنامه ریزی مناسب در این راستا اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر دو پایه اساسی جمهوریت و اسلامیت استوار است، گفت: در راستای بُعد جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی، اتکای اصلی نظام بر آرای عمومی است و اعمال اراده عمومی از طریق برگزاری انتخابات برای انتخاب رئیس جمهوری، اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها و نظایر آن‌ها و یا از طریق همه پرسی بر اساس ساز و کار‌های پیش بینی شده، انجام می‌شود.  

موحد اظهار کرد: انتخابات‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی ۴۲ سال پس از انقلاب به صورت پرشمار با حضور پرشور مردم برگزار شده که موجب قوام پایه‌های نظام جمهوری اسلامی بوده است و هر کدام پرچم افتخاری برای این ملت و کشور بوده که زمینه ساز یأس و سرخوردگی معاندین و دشمنان این کشور و ملت را فراهم کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: عرصه انتخابات همیشه آوردگاه ملت ایران با دشمنان خود بوده و دشمنان همواره با توان و امکانات خود حضور یافته اند تا یا انتخابات‌ها برگزار نشود و یا به تاخیر افتد.

موحد از تعیین شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در سطح این استان خبر داد و گفت: تدوین و اجرای برنامه جامع پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان کرمان با استفاده از تجربیات گذشته باید دنبال شود.

وی اظهار کرد: تاکنون بر پایه حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با همت و بصیرت مردم، دشمنان نه تنها توفیق نداشته اند بلکه سرخورده و مایوس شده اند و ملت ایران با همت و بصیرت خود و به حول قوه الهی از عهده این امتحانات حساس و مهم برآمده اند.

موحد با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، بیان کرد: امروز ملت ایران خود را برای حضور در دو انتخابات مهم در بهار ۱۴۰۰ آماده می‌کند و این در حالی است که در شرایط کنونی به دلیل شرایط موجود کشوری، منطقه‌ای و بین المللی انتخابات حساس‌تر است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به حساسیت‌های فوق العاده انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات نیز مردم بار دیگر سرنوشت خود را رقم زده و با حضور در انتخابات تلاش می‌کنند سرنوشت امور اجرایی کشور را به فردی لایق بسپارند تا در جهت حل مشکلات کشور گام‌های بلندی بردارد و وظیفه هر یک از دست اندرکاران برگزاری این انتخابات این است که بستر همراهی را به شکلی فراهم کنند که مردم در فضایی سالم، امن و قانونمند در انتخابات حضور یافته و فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی یادآور شد: در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و بی حاشیه، قانوگذار وظایفی را بر عهده قوه قضاییه گذاشته است و در این راستا مهمترین اقدمات این قوه این است که در راستای پیشگیری از جرایم انتخاباتی است و وظیفه دیگر این قوه است که در صورت ارتکاب هر نوع جرم انتخاباتی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن با آن برخورد کند.

موحد تصریح کرد: قوه قضاییه در راستای برگزاری انتخابات سالم، امن و قانونی اقدام به تشکیل ستاد‌هایی در سطوح ملی، استانی و شهرستانی کرده که وظیفه اتخاذ تدابیر پیشگیرانه را بر عهده دارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به وظایف ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی اشاره و عنوان کرد: پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهاد‌های عضو ستاد در جهت پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی، تبیین و تعیین برنامه‌های پیشگیرانه و نحوه اجرای آن‌ها در زمینه پیشگیری از جرایم احتمالی و هماهنگی و تعامل مداوم با هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول در زمینه برگزاری هر چه بهتر انتخابات و پیشگیری از وقوع جرایم مصرح در قانون از جمله این وظایف به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: انعکاس فوری شرح وقایع و جرایم مهم به ترتیب به ستاد استانی و ستاد مرکزی، توجیه، ارشاد و انذار تشکل‌ها، احزاب، گروه‌ها، ستاد‌های تبلیغاتی، اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف بازدارندگی و پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی، اطلاع رسانی، تشریح و توضیح مفاد قانون و جرایم و مجازات‌های قانونی از طریق رسانه‌های جمعی با هدف ارتقاء آگاهی‌های عمومی، کاهش و پیشگیری از بروز جرایم انتخاباتی و انعکاس رسمی اقدامات مجرمانه دستگاه‌ها، نهاد‌ها یا اشخاص به مراجع صالح از دیگر وظایف ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.