حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17827 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
شناسه : 10814

حجت الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم از بازگشت به زندگی ۱۶ محکوم به قصاص به زندگی با تلاش کمیته صلح و سازش استان قم خبر داد و بیان کرد: مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج و ستاد دیه با حمایت‌های ویژه دستگاه قضایی استان قم در راستای پیش برد […]

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم از بازگشت به زندگی ۱۶ محکوم به قصاص به زندگی با تلاش کمیته صلح و سازش استان قم خبر داد و بیان کرد: مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج و ستاد دیه با حمایت‌های ویژه دستگاه قضایی استان قم در راستای پیش برد و به نتیجه رساندن پرونده‌های محکومین به قصاص و خروج از بن بست بلاتکلیفی، ضمن اتخاذ تدابیر و راهکار عملی از تاریخ ۱۶ اسفندماه سال ۹۷ مبادرت به تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان (کمیته صلح سازش) کرده است.

رئیس کل دادگستری استان قم خاطرنشان کرد: کمیته یادشده به صورت مستمر در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هر هفته با دعوت از خانواده زندانیان و اولیای دم با تأثیر از اصل همفکری و تشریک مساعی در فضایی صمیمی اقدام به مذاکره و مصالحه میان طرفین کرده است.  

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده محکومینی در کمیته صلح و سازش مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد که اخلاق و رفتار آنان مورد تایید مسئولان زندان بوده و در برنامه‌های فرهنگی زندان شرکت می‌کنند و از عملکرد گذشته خود نادم و پشیمان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری بیان کرد: در سال جاری تاکنون رضایت قطعی ۱۶ نفر از محکومین به قصاص نفس به صورت مستقیم و غیرمستقیم و نیز توافق با تعدادی از اولیای دم و هدایت پرونده‌های مربوطه به فاز مالی و بعضا بدون پرداخت وجه و انصراف شکات از اجرای حکم، به عنوان نتایج انحصاری کمیته صلح و سازش بوده است.

رئیس کل دادگستری استان قم در پایان اظهار کرد: کاهش آسیب‌های فردی و مخاطرات حفاظتی و امنیتی متاثر از تخلیه فشار‌های روانی ناشی از وضعیت موصوف به زندانیان محبوس در زندان و خانواده آن‌ها و گره گشایی از پرونده‌هایی که بعضاً سالیان متوالی بلاتکلیف بوده اند، به عنوان دستاورد معنوی این کمیته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.