حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
شناسه : 44620

علی محبی، به تحلیل آموزه‌های سند تحول بنیادین پرداخت و تاکید کرد که کنکور به عنوان یک مانع در تربیت دانش‌آموزان معرفی شده است.

پ
پ

الگوی تحول در آموزش و پرورش: حذف کنکور گام به گام

به گزارش حقوق 24:رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین و الگوی مدرسه، اعلام کرد که طی مراحلی پیشرفته، سیاست‌های حذف کنکور را به صورت گام به گام اجرا می‌کنند. او به آینده اشاره کرد و اظهار داشت که با این راهبرد، می‌خواهند کنکور را به طور کامل از فرآیند انتخاب رشته تحصیلی حذف کنند.

کنکور و تحول در تربیت: چشم اندازی نوین

علی محبی، به تحلیل آموزه‌های سند تحول بنیادین پرداخت و تاکید کرد که کنکور به عنوان یک مانع در تربیت دانش‌آموزان معرفی شده است. وی بیان کرد که این الگو به دنبال ارتقاء شایستگی‌های پایه‌ای است و توجه به کسب مهارت‌ها و شایستگی‌های علمی و تخصصی را دارد.

راهبرد تدریجی برای حذف کنکور: افزایش درصد حذف

در راستای اجرای سند تحول بنیادین، رئیس پژوهشگاه بیان کرد که حالا نیز بخش قابل توجهی از کنکور حذف شده است و این درصد در سال‌های آینده به ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت. وی بر اهمیت بررسی موازنه با کشورهای دیگر برای انجام کنکور اشاره کرد.

آموزش و پرورش در دیدگاه جهانی: تربیت شش ساحتی

رئیس پژوهشگاه بیان کرد که سند تحول بنیادین بر اساس تربیت شش ساحتی عمل می‌کند و نه تنها به آموزش علمی و فناوری توجه دارد، بلکه به کسب شایستگی‌های ضروری برای زندگی فردی و اجتماعی نیز می‌پردازد. این دیدگاه نشان دهنده این است که سند تحول به کنکور به عنوان معیار اصلی تعیین شایستگی‌ها اعتقاد ندارد و بر تربیت جامع دانش‌آموزان تأکید دارد.

منبع:ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.