حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۴۵
شناسه : 44539

با اشاره به تدوین دستورالعمل‌های جدید و بررسی راهکارهای مختلف، زارعی بیان کرد که تلاش جهت حل مشکلات پرونده‌های ژنتیکی در حال اجرا است

پ
پ

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان و چالش‌های ژنتیکی:

به گزارش حقوق 24:حسین زارعی، مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان، درباره وظایف بخش ژنتیک آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی صحبت کرد و بر اهمیت بررسی روابط خویشاوندی افرادی که به این سازمان ارجاع می‌شوند، تأکید کرد.

مشکلات موجود در پرونده‌های ژنتیک:

وی به مشکلاتی اشاره کرد که در پرونده‌های بخش ژنتیک وجود دارد، از جمله نواقص مکاتبات مراجع قضایی، معرفی افراد غیرضروری، و عدم امکان فنی برخی آزمایشات.

راهکارها و دستورالعمل‌های جدید:

با اشاره به تدوین دستورالعمل‌های جدید و بررسی راهکارهای مختلف، زارعی بیان کرد که تلاش جهت حل مشکلات پرونده‌های ژنتیکی در حال اجرا است.

تحولات در بررسی پرونده‌ها:

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان توضیح داد که با اجرای طرح ارائه مشاوره ژنتیکی به مراجع قضایی قبل از طرح دادخواست، به بهبود فرآیند بررسی پرونده‌ها و کاهش مشکلات ناشی از اشتباهات مکاتباتی پرداخته شده است.

آمار و ارقام موفقیت:

زارعی به افزایش بهره وری و صرفه جویی یک میلیارد ریالی در هزینه‌های آزمایشگاهی اشاره کرد و تعداد پرونده‌ها در این دوره زمانی و اهداف مهم تحقیقاتی را برجسته نمود.

تأثیرات مثبت طرح ارائه مشاوره:

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان از تأثیرات مثبت اجرای طرح اخذ شجره نامه و ارائه مشاوره قبل از مکاتبه رسمی خبر داد و به افزایش دقت آزمایشات، افزایش سرعت پاسخ‌دهی و صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها اشاره کرد.

منبع:میزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.