حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۳۵
شناسه : 43875
در گفتگو با وکلاپرس: در این خبر، دکتر علی نجفی توانا، رئیس اسبق کانون وکلا، شیوه برخورد کانون‌های وکلا با مصوبات اخیر مجلس را ارزیابی کرده است. وی تأکید دارد که توانایی و شجاعت مدیران در دوران قبل حاکم کاهش یافته و باعث افت قدرت دفاع از کانون‌های وکلا و مواجهه با چالش‌های بزرگی شده است. همچنین، برگزاری همایش‌های صنفی به شکل تبلیغاتی و بی‌اثر توصیف شده و برخی از مصوبات مجلس به نفع مدیران و تحقیر نهاد وکالت تأکید شده است. او نیز به تعامل مدیران با دستگاه قضا و تأثیر مصوبات مجلس بر دستگاه قضا و وکلا اشاره کرده و نیاز به تصویب قوانین با توجه به نیازسنجی را تأکید نموده است
پ
پ
ارزیابی دکتر علی نجفی توانا از تضعیف شجاعت مدیران کانون‌های وکلا

ارزیابی شیوه برخورد کانون‌های وکلا با مصوبات ناقض استقلال در سال‌های اخیر

به گزارش حقوق 24: دکتر علی نجفی توانا در گفتگوی با وکلاپرس به ارزیابی عملکرد کانون‌های وکلا در سال‌های اخیر پرداخت و تأکید کرد که با توجه به شرایط حاکم در مورد نظارت استصوابی بر انتخاب و تایید مدیران نهاد وکالت، تضعیف شجاعت مدیران کانون‌های وکلا رخ داده است. وی افزود که این شرایط باعث افت قدرت دفاع از کانون‌های وکلا و ارزش‌های قانونی آن شده و باعث مواجهه با چالش‌های بسیاری شده است.

برگزاری همایش‌های صنفی و مصوبات مجلس علیه نهاد وکالت

دکتر علی نجفی توانا تأکید داشت که رویه مدیران در دوره‌های اخیر باعث شده که برگزاری همایش‌های صنفی، علاوه بر بی‌اثری، نتیجه‌ای در بر نداشته باشد و شیوه برگزاری این مراسم‌ها به شکل نمایشی شده است. وی افزود که برخی از مصوبات مجلس در راستای تحدید اختیارات مدیران و تحقیر نهاد وکالت انجام شده است.

تعامل مدیران نهاد وکالت با دستگاه قضا

دکتر علی نجفی توانا بیان کرد که متأسفانه مدیران کانون در شیوه تعامل با دستگاه قضا، تعامل سازنده‌ای نداشته‌اند و باید به مسئولین اطلاع دهند که شرایط ویژه نهاد وکالت را درک کنند و همکاری کنند. او اظهار کرد که برای موفقیت در این زمینه، تعامل باید به جای تقابل دنبال شود.

تأثیر مصوبات مجلس بر دستگاه قضا و وکلا

وی افزود که مصوبات مجلس باعث افزایش بیکاری وکلا و تخریب دستگاه قضا می‌شود. این مصوبات نه تنها بیکاری وکلا را افزایش می‌دهند بلکه نظارت قانونی بر نهادهای معین سلب می‌شود. وی افزود که این مصوبات سلب حق دفاع از شهروندان را نیز به دنبال دارند.

نیاز به تصویب قوانین با توجه به نیازسنجی

نجفی توانا به نیاز به تصویب قوانین با توجه به نیازسنجی اشاره کرد و تأکید کرد که برای اجرای مصوبات باید ابتدا به اجرای قوانینی مانند قانون بیمه وکالت و وکالت اجباری پرداخته شود. وی افزود که نیاز به بودجه‌ای برای آموزش وکلا نیز وجود دارد. او تأکید کرد که تعامل با “قانون” اساسی است و باید در چارچوب یک نظام واکنشی منطقی و قانونی انجام شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.