حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۱۹
شناسه : 43838
به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه :

رئیس قوه قضاییه نیز به منظور بهبود و تقویت اجرای این سند، دستورات مهمی را صادر نموده و فرآیند به‌روزرسانی آن با توجه به وظایف دبیرخانه ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی به مراحل مختلف برنامه‌ریزی و پیگیری وارد شده است

پ
پ

به گزارش حقوق 24: به نقل از میزان: رئیس قوه قضاییه نیز به منظور تقویت و بهبود اجرای سند تحول قضایی، دستوراتی را صادر نموده. پس از صدور این دستورات، فرآیند ارتقاء و به‌روزسانی سند تحول قضایی با توجه به وظایف دبیرخانه ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی به برنامه‌ریزی و پیگیری اجرا درآمده است.

مقام معظم رهبری در دوره‌های اخیر به تأکیدات مستمری در خصوص پیگیری و اجرای سند تحول قضایی پرداخته‌اند. این سند را به عنوان یکی از پیشرفت‌ترین و مهم‌ترین اسناد تحولی در کشور توصیف کرده‌اند.

به منظور ارتقاء سند تحول قضایی و جذب نظرات متخصصان حوزه‌های حقوقی، قضایی، مدیریتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، معاونت راهبردی قوه قضاییه از صاحب‌نظران مجرب دعوت به عمل آورده است. این دعوتنامه به تمامی افراد با تجربه در موارد مذکور ارسال شده و آنها را به تدوین پیشنهادات خود در خصوص به‌روزسانی سند تحول قضایی و همچنین ارائه پیشنهادات جدید برای این سند تشویق نموده است. جهت ارسال پیشنهادات، می‌توانید به آدرس الکترونیکی معاونت راهبردی قوه قضاییه به نشانی rahbordi@eadl.ir مراجعه نمایید.

ویژگی‌های سند تحول قضایی

  1. تمرکز سند بر شناسایی عوامل پدیدآورنده چالش‌ها (نشانه‌ها) و شناسایی عوامل ریشه‌ای به‌عنوان عوامل دارای نقش اهرمی و محرک برای سایر عوامل و اجتناب از توجه همزمان و همسان به تمامی عوامل ریشه‌ای و تمرکز بر عوامل ریشه‌ای اولویت‌دار.
  2. تدوین راهبردها و راهکارهای تحولی دارای امکان رفع پایدار یا اصلاح معنادار عوامل ریشه‌ای اولویت‌دار و دارای مؤلفه‌های مردم پایه، هوشمند و شفاف.
  3. واقع‌بینی سند تحول قضایی با تعیین نهاد متولی و زمان‌بندی (کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت).
  4. تاثیر انتشار سند تحول قضایی بر حوزه‌هایی نظیر مردم‌محوری، گسترش شفافیت، مسوولیت‌پذیری، پاسخ به مطالبه‌گری و پذیرش نقش بی‌بدیل رسانه در مطالبه‌گری از دستگاه قضا.
  5. تمرکز بر احیای برخی از ماموریت‌های مغفول قوه قضائیه. به‌ویژه ماموریت‌های «احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع» و «نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور».
  6. نقش ویژه نخبگان، صاحب‌نظران، استادان حوزه و دانشگاه و اندیشکده‌ها در روند تهیه‌ سند تحول قضایی.
  7. تهیه سازوکارهای لازم برای راهبری، پیگیری مستمر، بازخورد و اصلاح و ارتقای سالانه. سند تحول در راستای تحقق اقدامات پیش‌بینی‌شده در سند و متناسب با شرایط و ضرورت‌های پیش‌رو.
  8. تاکید بر محورهای مهمی نظیر مبارزه با فساد، حفظ کرامت مردم، حمایت از تولید، جلوگیری از تضییع حقوق عامه و حمایت از آزادی‌های مشروع.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.