حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
شناسه : 43475

به گزارش حقوق 24: ریاست انجمن وکلای دادگستری اصفهان انتقاداتی را از تدابیر مجلس برای تصویب قوانینی جهت حذف آزمون‌های مراحل کارآموزی وکالت بیان کرد. طبق گزارش منتشر شده توسط اختبار، دکتر حسین ادیب، سرپرست انجمن وکلای دادگستری استان اصفهان، در مراسم تحلیف چهل و هشتمین دوره کارآموزی این انجمن، ضمن تاکید بر این نکته، […]

پ
پ

به گزارش حقوق 24: ریاست انجمن وکلای دادگستری اصفهان انتقاداتی را از تدابیر مجلس برای تصویب قوانینی جهت حذف آزمون‌های مراحل کارآموزی وکالت بیان کرد.

طبق گزارش منتشر شده توسط اختبار، دکتر حسین ادیب، سرپرست انجمن وکلای دادگستری استان اصفهان، در مراسم تحلیف چهل و هشتمین دوره کارآموزی این انجمن، ضمن تاکید بر این نکته، اظهار داشت: هر زمانی که جشن استقلال یا تحلیف داریم، متاسفانه مواجه به چالش‌های جدیدی می‌شویم که منجر به نگرانی و اندوه ما می‌شود. این چالش‌ها به ویژه هدف‌گیری نهاد وکالت را در پی دارند، اما وکلای ما توانسته‌اند با شناخت دقیق از این شرایط مقابله کنند.

وی افزود: آیا اینکه کارآموزان به وسیله آموزش‌هایی که دریافت می‌کنند، مورد ظلم قرار گرفته‌اند؟ آیا ارائه آموزش‌ها باعث تضعیف آنها شده است؟

دکتر ادیب توضیح داد: آیا افرادی که امروز به عنوان کارآموز وارد عرصه وکالت شده‌اند، با افراد دو سال پیش خود یکسان هستند؟ آیا تجربه و زمانی که در طی دوره کارآموزی به تسلط و توانایی در انجام جلسات و رفتار با موقعیت‌های حقوقی دست یافته‌اند، با هم برابر است؟ چرا این افراد اکنون به حدی اعتماد به نفس دارند که می‌توانند به تنهایی دفتر حقوقی خود را اداره کرده و مشکلات افراد را حل کنند؟ چرا ما به این افراد توصیه می‌کنیم که به جایی که مشکلات را حل کنند، مراجعه کنند و صلح و وفاق را ترویج دهند؟ تا به امروز، این افراد دو سال تلاش برای گذراندن آزمون‌های مختلف را داشته‌اند.

وی افزود: آیا انجمن وکلا با ارائه کلاس‌های آموزشی به آنها ظلم کرده است؟ آیا از وقتی که در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده‌اند، نتیجه‌گیری بهینه را نداشته‌اند؟ آیا انجمن وکلا از اختیارات خود به نفع آنها استفاده کرده و توانایی‌های افراد را در کارآموزی بهبود داده است؟ پس چرا با انجمن وکلا به این شیوه رفتار می‌شود؟ آیا کانون‌ها و انجمن‌های وکلایی از این اقدام سود یا درآمدی به دست آورده‌اند؟ مطمئناً کارآموزان با تلاش خود، مراحل دشوار کارآموزی را پشت سر گذاشته‌اند، اما آیا کانون‌ها و انجمن‌های وکلایی نباید این تلاش‌ها را تشویق کنند؟

در ادامه، او اظهار کرد: ما به روبروی مجلسی قرار داریم که با بی‌صبری به دنبال تصویب قوانینی جهت حذف آزمون‌های مراحل کارآموزی وکالت می‌باشد. متأسفانه برخی نمایندگان مجلس از این امر هدف گرفته‌اند و آرزوی این حذف را دارند. این تصمیم چه کسانی را تحت تأثیر

این تصمیم چه کسانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟ آیا وکلایی که وظیفه دارند از جانب مردم دفاع کنند، این تصمیم را مورد پشتیبانی قرار داده‌اند؟ آیا این وکلا نیازی به ارتقای مهارت‌ها و بهبود توانمندی‌های خود ندارند؟ آیا اعطای پروانه وکالت بدون طی مراحل و آزمون‌های لازم، به مردم بهره‌برداری می‌آورد؟

در این راستا، ادامه داد: آیا وکلا امروز قادر به حل مشکلات حقوقی پیچیده و ارائه استدلال قانونی هستند؟ آیا کارآموزان، با زحمتی که به مدت دو سال برای گذراندن آزمون‌های متعدد کشیده‌اند، توانسته‌اند در سطح حرفه‌ای مهارت‌های لازم را به دست آورند؟

در پایان، دکتر ادیب تاکید کرد: مسئله حذف آزمون‌های مراحل کارآموزی وکالت ما را به بحث بنیادی و بدیهیات می‌کشاند. ما در اینجا به ابتدائیات و اصول اساسی حرف می‌زنیم. این تلاش‌ها که در راستای حذف آزمون‌هاست، باعث انکار و نادیده‌گرفتن مسئولیت‌ها و وظایف وکلا در خدمت به مردم می‌شود. وکلایی که امروز می‌توانند با استنباط و تحلیل حقوقی به مشکلات مردم پاسخ دهند و آنها را راهنمایی کنند، این امکان را به دست آورده‌اند چرا که زمان و تلاش لازم را به خرج داده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.