حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
شناسه : 42694

ارتباط بی‌واسطه مدیران با مردم امری است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و ایشان به مناسبت‌های مختلف ضرورت این امر را به مسئولان متذکر شده‌اند. رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای را به «ارتباط با متن مردم و حضور در میان […]

پ
پ

ارتباط بی‌واسطه مدیران با مردم امری است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و ایشان به مناسبت‌های مختلف ضرورت این امر را به مسئولان متذکر شده‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای را به «ارتباط با متن مردم و حضور در میان آنان» توصیه فرموده و این امر را دارای «برکات بسیار» عنوان کرده‌اند، رئیس قوه قضاییه نیز همواره بر دیدار وثیق مسئولان قضایی با مردم تاکید داشته‌اند تا از این طریق برخی از مشکلات مراجع‌کنندگان به مراجع قضایی رفع شود.

از همین رو و بر اساس تاکیدات رئیس قوه قضاییه در دستگاه قضایی کشور، اصلی‌ترین ارزش‌ها و اهداف ملاقات‌های مردمی، پاسخگویی به درخواست‌ها و توجه به خواسته‌های مشروع و به حق مردم وارتباط مستقیم با آنان و ارائه پاسخ موثر به سوالات آن‌ها بوده است.

در همین راستا ملاقات‌های مردمی ومیز خدمت مسئولان دستگاه قضایی استان قزوین برای حل مشکلات حقوقی و قضایی مردم در دادگستری ها، مساجد، محل‌های برگزاری نماز جمعه و اماکن عمومی استان به صورت مستمر برگزار می‌شود.

علی شعبانی درخصوص برگزاری ملاقات‌های مردمی در استان قزوین در فصل بهار سالجاری، اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه و تحقق دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر ملاقات مستقیم و بدون واسطه با مردم جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها، ملاقات‌های مردمی در دادگستری استان به صورت چهره به چهره برگزارمی‌شود.

وی افزود: در این ملاقات‌های حضوری پرونده قضایی و مشکلات حقوقی مراجعان بررسی و در چارچوب مقررات و دستورات صادر می‌شود تا در مراحل بعدی نسبت به پیگیری مطالبات آن‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه ملاقات‌های مردمی، فاصله ایجاد شده بین مسئولان و مردم را کاهش می‌دهد و مراجعان به راحتی می‌توانند دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کنند، افزود: به همین منظور در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مسئولان نباید برای رفع مشکلات مردم، خود را محدود به زمان اداری کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه در ۳ ماهه نخست سالجاری یک هزار و ۵۴۱ مورد ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی استان انجام شده است، افزود: مقامات قضایی استان پس از شنیدن مشکلات مردم نسبت به پیگیری عاجل و قانونی اقدام می‌کنند.

شعبانی اظهارکرد: در ملاقات‌های مردمی، جلب رضایت و ارائه پاسخ قانع کننده و در خورشأن به ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری مشکلات مراجعان از موضوعات مورد نظر دادگستری کل استان قزوین بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه ملاقات مردمی مسئولان قضایی استان قزوین در مساجد نیز انجام می‌شود، به برگزاری ۵۳ میز خدمت به مناسبت‌های مختلف در اماکن عمومی و مساجد استان اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین، همچنین نحوه دریافت وقت ملاقات مردم با مسئولان قضایی استان را بصورت «حضوری، اینترنتی، تلفنی و مکاتبه ای» اعلام کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.