حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
شناسه : 42280

عباس اسماعیلی با اشاره به اقداماتی که باعث توسعه عملکرد و بهره برداری سامانه ارجاع هوشمند به کارشناس در استان خراسان جنوبی شده است، اظهارکرد: در گام نخست مکاتباتی با همه شعب داشته و تاکید کردیم باید از سیستم قرعه کشی در سامانه ارجاع هوشمند به کارشناس استفاده کنند. در گام دوم، مستمراً گزارشگیری کردیم […]

پ
پ

عباس اسماعیلی با اشاره به اقداماتی که باعث توسعه عملکرد و بهره برداری سامانه ارجاع هوشمند به کارشناس در استان خراسان جنوبی شده است، اظهارکرد: در گام نخست مکاتباتی با همه شعب داشته و تاکید کردیم باید از سیستم قرعه کشی در سامانه ارجاع هوشمند به کارشناس استفاده کنند. در گام دوم، مستمراً گزارشگیری کردیم تا اگر شعبی از قرعه کشی استفاده نکردند، علت آن را متوجه شویم و تذکرات لازم داده شود.

معاون فناوری دادگستری استان خراسان جنوبی ادامه داد: شعبی که از قرعه کشی استفاده می‌کنند را رتبه بندی می‌کنیم و رتبه‌های برتر را تشویق می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در جلساتی مستمر و هدفمند، مزایای انجام قرعه کشی را برای همکاران توضیح دادیم و آموزش مستمر داریم تا از این امکان استفاده بیشتری در شعب صورت بگیرد. در جلسات توضیح دادیم که باید به کارشناسان امتیاز دهیم و رتبه بندی شوند.

اسماعیلی با اشاره به استقبال قضات از روش قرعه کشی در استفاده از کارشناسان بیان کرد: خود قضات هم از این روش بیشتر استقبال کردند و معتقدند بدین ترتیب، تعداد پرونده بیشتری به کارشناسانی که کمتر به آن‌ها ارجاع می‌شد، می‌رسد و نظریه‌ها نیز زودتر ارسال می‌شود.

معاون فناوری دادگستری استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با بهره گیری از روش قرعه کشی، عدالت در ارجاع کارشناسی انجام می‌شود، تصریح کرد: در روش‌های سنتی شاید یک کارشناس بیشتر از ۵۰۰ مرتبه انتخاب می‌شد و در همان رشته کارشناسانی بودند که شاید یک بار هم انتخاب نمی‌شدند.

وی عنوان کرد: نیرو‌های جوان نیز به علم روز آشنایی زیادی دارند و نظرات جامع و کاملی هم ارائه می‌کنند و سرشان خلوت‌تر است و نظریه بهتری می‌دهند و از متد جدیدتری نیز استفاده می‌کنند که باید از نظرات کارشناسی آن‌ها نیز بهره برد که با این روش، موفق به تحقق این امر شدیم.

اسماعیلی اضافه کرد: وقتی به یک کارشناس ۵۰۰ پرونده ارجاع داده شود، او دیرتر می‌تواند نظر بدهد و این در روال کلی رسیدگی به پرونده‌ها نیز اثر می‌گذارد، اما با این از روش قرعه کشی، پرونده‌ها زودتر رسیدگی می‌شوند و اطاله دادرسی نخواهیم داشت.

معاون فناوری دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: مسلما اگر این کار در کل کشور اجرا شود، تاثیرات بیشتری خواهد داشت و کار‌ها همسوتر و هماهنگ‌تر پیش می‌رود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.