حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
شناسه : 10805

در نشست رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با معاونان، مدیران کل و مشاوران این سازمان با ارزیابی فعالیت‌های سال ۱۳۹۹ بر لزوم تقویت نقاط مثبت و برطرف نمودن نقاط ضعف مبتنی بر سند تحول قضایی تأکید شد. حجت الاسلام والمسلمین بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در این جلسه با آرزوی قبولی اعمال ماه رجب […]

پ
پ

در نشست رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با معاونان، مدیران کل و مشاوران این سازمان با ارزیابی فعالیت‌های سال ۱۳۹۹ بر لزوم تقویت نقاط مثبت و برطرف نمودن نقاط ضعف مبتنی بر سند تحول قضایی تأکید شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در این جلسه با آرزوی قبولی اعمال ماه رجب اظهار کرد: ذکر و یاد خدا ما را وادار می‌کند تا درست حرکت کنیم و در مقابل عملکردمان پاسخ‌گو باشیم.

وی در ادامه با اشاره به محور‌های سخنان رئیس قوه قضاییه در نشست شورای عالی استان‌ها در بیان شروط قضاوت عادلانه گفت: قضات باید هم از دانش برخوردار باشند و هم خود را موظف به آداب قضا بدانند و قضاوت نباید با هوا‌های نفسانی مخلوط شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با تأکید بر لزوم حفظ کرامت انسانی ارباب رجوع گفت: تساوی در نگاه به اصحاب دعوی از واجبات درست قضاوت کردن است و شنیدن سخنان کسانی که برای دادخواهی به قاضی مراجعه کرده اند، ضروری است.

وی تشخیص درست موضوع و صدور حکم بر اساس قوانین و شرع را از وظایف قضات دانست و افزود: قاضی وقتی تصمیمی می‌گیرد باید این تصمیمات را روشن و واضح برای اصحاب دعوی اعلام کند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، به حداقل رسیدن نقض آرا در دادگاه‌های بدوی را از جلوه‌های تحول قضایی برشمرد و تصریح کرد: رسیدن به ادله قطعی، عاملی برای صدور احکام و آراء مبتنی بر شرع و قانون است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی افزود: نقض آرای بدوی در مراجع تجدیدنظر نشان از این دارد که پرونده به لحاظ شکل و محتوا صحیح پیش نرفته است.

این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم پایش و غربالگری زندانیان تأکید کرد و گفت: حضور قضات در بند نظامیان و گفت وگوی چهره به چهره با مددجویان باعث می‌شود با مسائل و مشکلات آن‌ها آشنا شده و افراد واجد شرایط از ارفاقات قانونی بهره‌مند گردند.  

وی همچنین بر لزوم پیگیری جدی دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های قوه قضاییه از سوی بخش‌های مختلف تأکید کرد.

نظارت دادستان‌ها بر ضابطان و آموزش مستمر آن‌ها از دیگر خواسته‌های رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بود.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی تأکید کرد: آموزش تخصصی مسائل مالی، امنیتی و به کارگیری سلاح و مهمات و تبیین جرایم و مجازات‌ها در دستور کار دادستان‌ها قرار گیرد.

این مقام قضایی سلامت کارکنان را ارزشمندترین سرمایه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح دانست و اظهار کرد: نهاد‌های نظارتی آسیب‌ها را شناسایی کرده و با پیشگیری، از آلودگی افراد جلوگیری به عمل آورند.

وی افزود: هرجا تخلفی شکل گرفت باید با آن برخورد کرد تا مجموعه دچار آسیب نشود.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی اعتماد عمومی را بزرگترین سرمایه قوه قضاییه دانست و افزود: اعتماد مردم نباید مخدوش شود و این موضوع در نیرو‌های مسلح اهمیت بیشتری دارد.

وی مسئولیت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری را دو اصل مهم در مدیریت برشمرد و گفت: اگر قرار است به کسی مسئولیتی واگذار کنیم باید تکلیف خود را بشناسد و بر زیرمجموعه مسلط باشد تا بتواند امور را به درستی انجام دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.