حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 17840 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 19×
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
شناسه : 34610

حیدر آسیابی در سالروز تشکیل شورای حل اختلاف گفت: در ۲۰ سال گذشته این شورا، کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته است. رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد: ۴۵ درصد این پرونده ها با پادرمیانی اعضای شورا و ریش سفیدان به سازش ختم شده که ۶ درصد بیشتر از پارسال است. وی ادامه داد: […]

پ
پ

حیدر آسیابی در سالروز تشکیل شورای حل اختلاف گفت: در ۲۰ سال گذشته این شورا، کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته است.

رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد: ۴۵ درصد این پرونده ها با پادرمیانی اعضای شورا و ریش سفیدان به سازش ختم شده که ۶ درصد بیشتر از پارسال است.

وی ادامه داد: میانگین سازش پرونده ها در کشور ۴۰ درصد است که به مدد مشارکت های مردمی، گلستان بالاتر از این میانگین است.

وی ادامه داد: در گلستان ۱۲۲ شعبه شورای حل اختلاف در همه حوزه های قضایی استان و دو شعبه روستایی در مناطق مرزی استان به منظور دسترسی آسان مردم به سیستم قضایی برای حل و فصل دعاوی، فعال است.

آسیابی با اشاره به رسیدگی ۷۴ هزار فقره پرونده در هفت ماه گذشته در شعب شورای اختلاف استان گفت: اگر در هر پرونده دو نفر طرف دعوا باشند، دست کم ۱۵۰ هزار نفر امسال به شعب شورا برای حل و فصل اختلافات خود مراجعه کرده اند که اگر این تعداد به دادگستری ها و دادسراها می رفتند، پاسخگویی به آنان سخت و فرایند رسیدگی به پرونده ها هم ، طولانی تر می‌شد.

آسیابی گفت: فلسفه وجودی شورا ، مشارکت مردم در امر حل و فصل اختلافات و صلح و سازش است تا ریشه خصومت بین افراد با مصالحه از بین برود. کاهش هزینه های دادرسی، حل و فصل دعاوی بدون تشریفات قانونی، افزایش سرعت تعیین تکلیف دعاوی و فرصت بیشتر برای ترغیب طرفین به سازش از مزیت های شورای حل اختلاف است.

۱۸ آبان سال ۱۳۸۰ سالروز تشکیل شوراهای حل اختلاف است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.